Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Niva zkusila zvládnout stejný terén jako Mercedes G 63 AMG. Jak to dopadlo?
29.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nedávno jsme obdivovali, jak si uměla s touto off-roadovou tratí poradit třída G od AMG. Dnes se můžeme na stejném místě podívat na Ladu.
Ukrajinské offroadové hrátky s Mercedesem G 63 AMG byly pozoruhodné hned z několika důvodů, zejména pak proto, že použití takového auta pro jízdu v těžkém terénu je dosti neobvyklé. Vůz to ale i přes nikoli dokonale zručného offroadera za volantem zvládl se ctí. Dnes máme před sebou vůz, který naopak pro jízdu v těžkém terénu stavěn je nebo alespoň být má - Ladu Niva, a to na úplně stejné trati ukrajinského off-roadového dostaveníčka.
Podobně jako onen Mercedes, i tahle Lada je upravená pro těžší terén, není to sériové auto. Jsou tu vhodnější pneumatiky a také naviják, který se ale hodí hned v první překážce. Niva do vody doslova zahučí a evidentně ji to nedělá dobře - zůstane stát na místě a po chvíli vidíme i přední světla plná vody. Ovšem jen na moment - zřejmě byla stvořena podle zásady „jestli nelze něco udělat vodotěsné, je lepší nadělat do toho díry, aby voda měla rychle kudy odtéct”.
Měl-li Mercedes možná až příliš výkonu na takové kousky, vidíme, že i Niva dokáže zuřivě protáčet kola - a její výkon lze sotva označit za dostatečný v běžném světě, natož že by ho měla nějak moc. A opět stejně jako u Mercedesu, ani pilot Nivy nevolí při překonávání překážek zrovna nejvhodnější techniku. Oba řidiči nejspíše jsou příznivci Jeremyho Clarksona a do písmene se řídí jeho zásadou, že nejlepším řešením všech situací je zadupnout plyn do podlahy.
Na dalších překážkách je to s Nivou podobné - hlavně více vody je pro skoro neřešitelný problém a auto pomalu více stojí než jede. A když jede, tak s pomocí navijáku. Optikou tohoto srovnání se Niva zase tak skvělým off-roadem, jak se říká, nejeví. Nebo za to může jen hyperaktivní pilot? Posuďte sami...
Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva