Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán vs. Ferrari 599 GTO a 911 Turbo S: nepodceňujte sílu hurikánu (videa)
8.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Huracán možná je „baby-Lambo”, praxe ale ukazuje, že tahle „bejbina” umí ve sprintu zatopit i hodně velkým jménům.
Lamborghini Huracán už nám mnohokrát dokázalo, že umí skoro létat. Ne, nenarážíme teď na nehodu českého stroje ve 313 km/h, to spíše na jeho výkony na okruhu i ve sprintech. Přesto mají mnozí tendenci tento stroj podceňovat - jako by snad objemný atmosféricky plněný motor, pohon všech kol a rychlá dvouspojka byly nějaké nevýhody.
Pochopitelně, není to nejrychlejší auto světa, a tak nestačí na všechny, přesto dosud nezavdalo žádný racionální důvod myslet si o něm něco jiného, než že jde o pekelně rychlý stroj. Však je to... hurikán. A důvod smýšlet o novém malém Lambu jinak vám nedáme ani dnes.
Jeden z jeho ruských majitelů jej totiž poměřil se dvěma stroji věru zvučných jmen. Prvním je sice starší, ale stále ohromující Ferrari 599 GTO. Svého času to bylo vůbec nejrychlejší silniční Ferrari všech dob, rychlejší než Enzo, a to i díky dvanáctiválci s výkonem 661 koní. Jenže doba pokročila a Lamborghini dnes doluje 610 koní z menšího desetiválce jakoby nic. Můžete předem křičet, že Lambo má výhodu pohonu všech kol, srovnání těchto aut se ale odehrálo v provozu na dálnici s letmým startem. A Ferrari stejně nestačilo. Pozoruhodné.
Tentýž člověk pak vyzval i známého krále sprintů všeho druhu, Porsche 911 Turbo S. Jeho maximální výkon 560 koní sice nezní dojemně, ale tohle je turbo a maximální výkon je jen část informace. Navíc je tu pohon všech kol a výchozí koncepce jak stvořená pro sprinty - motor za zadní nápravou s pohonem primárně zadní osy. Také v tomto souboji se Huracán zdá být předem ztracen, ale už tovární data jej nestaví do role outsidera (3,2 s/325 km/h u Lamba vs. 3,1 s/318 km/h u Porsche). A praxe? Podívejte se sami.
Přidejte si už zmíněný skvělý výkon na okruhu Top Gearu a máme z toho jasný závěr - dráždit tohle auto kdekoli a skoro s čímkoli může přinést nejedno zklamání... Více následuje.
Se starším koncernovým sourozencem Huracán tolik práce neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan