Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.
Dnešní automobily jsou protkané elektronickými systémy od podlahy až po střechu. Mnohé z nich - jako třeba start-stop - mají za úkol snížit normovanou spotřebu, zatímco další - mezi ně patří kupříkladu Launch Control - umocňují dynamický potenciál vozu. Jenže zatímco v mnoha autech jednoduše postačí, když najednou sešlápnete plynový a brzdový pedál a nanejvýš tak máte vypnuté ESP, v případě BMW potřebujete pomalu doktorát z raketových věd.
Proto nyní BMW přišlo s videonávodem, který by nezasvěceným měl s bleskurychlými starty u modelu M3 a dalších výkonných aut značky pomoci. V prvé řadě je tedy třeba, aby pohonná jednotka byla zahřátá. Následně deaktivujete stabilizační kontrolu DSC a přesunete volič sedmistupňové převodovky M DCT z automatického režimu do manuálního. Systém Drive Logic pak nastavíte do třetí polohy, abyste zrychlili řazení automatu.
Nyní souběžně sešlápnete levou nohou brzdový pedál a pravou plynový, čímž je systém Launch Control aktivován - systém vás na to upozorní kontrolkou šachovnicové vlajky, jenž se rozsvítí na přístrojovém štítu pod otáčkoměrem. To ale ještě není konec, dále je totiž třeba ještě nastavit ideální otáčky motoru za pomoci otočného ovladače na volantu, který běžně ovládá tempomat. BMW přitom doporučuje pásmo mezi 3 000 a 3 500 ot./min. Tím je vše konečně hotovo.
Je přitom otázkou, co za složitostí této procedury stojí - zda snaha BMW navýšit bezpečnost posádky, zefektivnit fungování celého systému či pouze neschopnost propojit jednotlivé systémy do jediného tlačítka. Krom onoho souběžného sešlápnutí obou plynových pedálů jde totiž ve všech případech jen o hrátky s elektronikou, které může umělá inteligence udělat snadno za vás. BMW ale nejspíše ze všeho chtělo udělat malou ceremonii. Problém je „jen” v tom, že když takový systém budete chtít použít třeba při startu z křižovatky, na takovou ceremonii prostě nemáte čas. Však v někdejším testu právě kvůli tomu porazil VW Polo 1,0 na start eMková BMW i AMG od Mercedesu...
Aktivovat Launch Control v BMW M3 není zrovna jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 3 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva