Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu

K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu

29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.

Dnešní automobily jsou protkané elektronickými systémy od podlahy až po střechu. Mnohé z nich - jako třeba start-stop - mají za úkol snížit normovanou spotřebu, zatímco další - mezi ně patří kupříkladu Launch Control - umocňují dynamický potenciál vozu. Jenže zatímco v mnoha autech jednoduše postačí, když najednou sešlápnete plynový a brzdový pedál a nanejvýš tak máte vypnuté ESP, v případě BMW potřebujete pomalu doktorát z raketových věd.

Proto nyní BMW přišlo s videonávodem, který by nezasvěceným měl s bleskurychlými starty u modelu M3 a dalších výkonných aut značky pomoci. V prvé řadě je tedy třeba, aby pohonná jednotka byla zahřátá. Následně deaktivujete stabilizační kontrolu DSC a přesunete volič sedmistupňové převodovky M DCT z automatického režimu do manuálního. Systém Drive Logic pak nastavíte do třetí polohy, abyste zrychlili řazení automatu.

Nyní souběžně sešlápnete levou nohou brzdový pedál a pravou plynový, čímž je systém Launch Control aktivován - systém vás na to upozorní kontrolkou šachovnicové vlajky, jenž se rozsvítí na přístrojovém štítu pod otáčkoměrem. To ale ještě není konec, dále je totiž třeba ještě nastavit ideální otáčky motoru za pomoci otočného ovladače na volantu, který běžně ovládá tempomat. BMW přitom doporučuje pásmo mezi 3 000 a 3 500 ot./min. Tím je vše konečně hotovo.

Je přitom otázkou, co za složitostí této procedury stojí - zda snaha BMW navýšit bezpečnost posádky, zefektivnit fungování celého systému či pouze neschopnost propojit jednotlivé systémy do jediného tlačítka. Krom onoho souběžného sešlápnutí obou plynových pedálů jde totiž ve všech případech jen o hrátky s elektronikou, které může umělá inteligence udělat snadno za vás. BMW ale nejspíše ze všeho chtělo udělat malou ceremonii. Problém je „jen” v tom, že když takový systém budete chtít použít třeba při startu z křižovatky, na takovou ceremonii prostě nemáte čas. Však v někdejším testu právě kvůli tomu porazil VW Polo 1,0 na start eMková BMW i AMG od Mercedesu...


Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 1 - BMW M3 Launch Control videoscreen 01Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 2 - BMW M3 Launch Control videoscreen 02Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 3 - BMW M3 Launch Control videoscreen 03Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 4 - BMW M3 Launch Control videoscreen 04Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 5 - BMW M3 Launch Control videoscreen 05Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 6 - BMW M3 Launch Control videoscreen 06Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 7 - BMW M3 Launch Control videoscreen 07Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu - 8 - BMW M3 Launch Control videoscreen 08
Aktivovat Launch Control v BMW M3 není zrovna jednoduché

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.