Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Legendární Dodge Viper definitivně končí. Přesto bude žít dál, v nitru tohoto stroje
19.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zázrak se nestal, Dodge Viper už má potvrzený termín svého definitivního skonu. Tak úplně definitivní ale nebude, VLF Force 1 se bude prodávat dál.
Chystaný konec výroby Dodge Viper je už déle dobře známou věcí. Už dříve jsme se dozvěděli, že tečka za érou jeho existence má být napsána 31. srpna 2017, neb auta vyrobená v USA musí mít od 1. září hlavové airbagy a do Viperu se nic takového nevejde. Mohli jsme ovšem ještě doufat v nějaký zázrak, teď už ale s jistotou víme, že nenastane. Koncern FCA oznámil, že letošní 31. srpen se dny života této legendy sečtou nadobro a s ní i brány slavné továrny na Connor Avenue.
V té souvislosti vyvstává otázka, co bude s ještě jedním autem, které je na Viperu závislé - VLF Force 1. Tenhle sběratelský kousek, za jehož vývojem stojí Henrik Fisker, je v podstatě překarosovaný Viper - má stejný motor i šasí. Force 1 má vzniknout v 50 kusech a dodávky zákazníkům začínají teprve teď, zhruba měsíc před zastavením výrobních linek Viperu, takže obavy o jeho budoucnost byly na místě.
Sám Fisker ovšem ujišťuje, že s výrobou Force 1 nebude problém. „Máme víc než dost dárcovských aut na to, abychom postavili všechny plánované Force 1. Byly pro tento projekt nakoupeny dopředu,” uvedl pro Automotive News. Sběratelé, kteří si objednali VLF Force 1, tedy o svá auta nemusejí mít strach a pokud byste o Viper i po jeho vyprodání a konci výroby stáli, VLF zůstane ještě chvíli v nabídce.
Podle vyjádření FCA navíc nemusí mít strach ani zhruba 80 zaměstnanců továrny Connor Avenue, že by přišli o obživu. Byť se fabrika bude zcela zavírat, pracovníkům bude nabídnuto jiné místo v rámci koncernu FCA.
VLF Force 1 má technický základ ve Viperu, to je nakonec patrné z proporcí i z „vnitřností”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva