Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Legendární Dodge Viper definitivně končí. Přesto bude žít dál, v nitru tohoto stroje
19.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zázrak se nestal, Dodge Viper už má potvrzený termín svého definitivního skonu. Tak úplně definitivní ale nebude, VLF Force 1 se bude prodávat dál.
Chystaný konec výroby Dodge Viper je už déle dobře známou věcí. Už dříve jsme se dozvěděli, že tečka za érou jeho existence má být napsána 31. srpna 2017, neb auta vyrobená v USA musí mít od 1. září hlavové airbagy a do Viperu se nic takového nevejde. Mohli jsme ovšem ještě doufat v nějaký zázrak, teď už ale s jistotou víme, že nenastane. Koncern FCA oznámil, že letošní 31. srpen se dny života této legendy sečtou nadobro a s ní i brány slavné továrny na Connor Avenue.
V té souvislosti vyvstává otázka, co bude s ještě jedním autem, které je na Viperu závislé - VLF Force 1. Tenhle sběratelský kousek, za jehož vývojem stojí Henrik Fisker, je v podstatě překarosovaný Viper - má stejný motor i šasí. Force 1 má vzniknout v 50 kusech a dodávky zákazníkům začínají teprve teď, zhruba měsíc před zastavením výrobních linek Viperu, takže obavy o jeho budoucnost byly na místě.
Sám Fisker ovšem ujišťuje, že s výrobou Force 1 nebude problém. „Máme víc než dost dárcovských aut na to, abychom postavili všechny plánované Force 1. Byly pro tento projekt nakoupeny dopředu,” uvedl pro Automotive News. Sběratelé, kteří si objednali VLF Force 1, tedy o svá auta nemusejí mít strach a pokud byste o Viper i po jeho vyprodání a konci výroby stáli, VLF zůstane ještě chvíli v nabídce.
Podle vyjádření FCA navíc nemusí mít strach ani zhruba 80 zaměstnanců továrny Connor Avenue, že by přišli o obživu. Byť se fabrika bude zcela zavírat, pracovníkům bude nabídnuto jiné místo v rámci koncernu FCA.
VLF Force 1 má technický základ ve Viperu, to je nakonec patrné z proporcí i z „vnitřností”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda