Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus LS 500h 2017: hybridní limuzína míří do Ženevy, zřejmě také se čtyřmi stupni
14.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace vlajkové lodi značky počítá s kombinací přeplňovaného šestiválce a elektromotoru. Ty nejspíše doplní čtyřstupňový automat.
Japonská automobilka nám v lednu na autosalonu v Detroitu ukázala novou generaci Lexusu LS. Ta se pyšnila nejen dramatičtější vizáží než stávající provedení, ale zejména novým 3,5litrovým šestiválcem twin-turbo. Tuto pohonnou jednotku užívá již hybridní provedení modelu LC 500h, nicméně osamoceně bude pod kapotou vlajkové lodi odhalena vůbec poprvé, a to na autosalonu v Ženevě.
Lexus tímto krokem jen potvrdil, že také v jeho případě je éra velkoobjemových atmosférických pohonných jednotek zřejmě definitivně u konce. Ryze benzinové kupé LC 500 totiž ještě pohání pětilitrový osmiválec bez turba, ten ale již do motorového prostoru limuzíny nezamířil. Místo toho automobilka sáhla po onom přeplňovaném šestiválci.
Nyní tu máme informaci, jenž souvisí s dalším využitím 3,5litrového agregátu. Ten se totiž v doprovodu elektromotoru ukáže pod kapotou hybridního Lexusu LS 500h. Souprava přitom nejspíše bude produkovat shodných 359 koní jako u kupé, ostatně oba modely podepírá stejná modulární architektura GA-L, která je nejtužší v historii automobilky.
Navzdory nemalému pokroku, který představuje platforma či přeplňované pohonné ústrojí, se ovšem jako krok zpátky jeví u kupé volba automatické převodovky s pouhými čtyřmi stupni, třebaže Lexus říká, že vůz jich díky elektrickému dopingu více nepotřebuje. Jestli tomu bude stejně i u nové generace LS, je otázkou, protože ale s kupé zjevně sdílí i zbytek mechaniky, můžeme jen předpokládat, že se tato převodovka objeví i v limuzíně.
Na bližší informace je třeba vyčkat do zmiňovaného ženevského debutu, aktuálně tak jen dodáme další info o stánku Lexusu na výstavišti Palexpo. Kromě vrcholného modelu LS 500h zde totiž máme čekat i evropskou premiéru závodního RC F GT3. Chybět pak samozřejmě nebude ani celé portfolio značky, které je stále květnatější.
Lexus LS 500h se zatím ukázal na první fotce...
...vůči již zmiňovanému ryze benzinovému provedení ale mnoho vizuálních změn nečekáme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva