Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Exige S 2015 je k mání také s automatem, podražil o 60 tisíc Kč
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka má prý zaručit stejné propojení s vozem jako manuál. Při sprintu ušetří desetinu sekundy, na stovce jste s ním za 3,9 sekundy.
Britská malosériová automobilka Lotus v poslední době bojuje hlavně o přežití. Z toho důvodu přišla ke slovu restrukturalizace firmy, v jejímž důsledku lze dost možná čekat propuštění čtvrtiny zaměstnanců. Mimo to bylo potvrzeno, že značka se prozatím nebude zabývat vývojem nových modelů a místo toho soustředí veškerou svou pozornost na zdokonalení svého stávajícího portfolia. Díky tomu se v příplatkové výbavě modelů Exige S a Exige S Roadster objeví šestistupňový automat.
Nová převodovka by údajně měla být navržena tak, aby řidiče neochudila o působivé propojení s vozem, kterým je značka Lotus proslulá. O výsledku pochybujeme, na každý pád byly optimalizovány jednotlivé rychlostní stupně i odezva, k mání pak budou režimy Sport a Race. Dá se předpokládat, že druhý zmíněný vám dovolí podržet motor ve vysokých otáčkách, přičemž veškerou změnu jednotlivých rychlostí nechá čistě na vás. Řadit se přitom bude pádly pod volantem.
Aby přitom nezůstalo jen u tvrzení, má Lotus připravená také suchá čísla. Na testovací trati v Hethelu tak vůz zajel naprosto identický čas jako verze osazená manuálem, při sprintu na stovku pak dokonce svého kolegu ponechal s časem 3,9 sekundy o desetinku pozadu. Jde přitom o hodnoty, kterých bylo dosaženo v rámci finálního kola testů, produkční verze tak dost možná přijde ještě s nějakým tím zlepšením.
K zahájení prodeje těchto modelů dojde v lednu 2015, automobilka však dodala, že objednat se dají již nyní. V případě britského trhu mohou zákazníci počítat s příplatkem 2 000 liber (cca 66 000 Kč), v kontinentální Evropě pak automat vyjde na 2 185 Eur (60 100 Kč). V obou případech jde o ceny bez daně.
S novým šestistupňovým automatem...
...je Lotus Exige S na testovací trati v Hethelu stejně rychlý jako verze s manuálem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva