Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus prý chtějí koupit Číňané. Je to známá firma, doslova
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský gigant už v Evropě uzmul Volvo a výrobce londýnských taxíků, teď by v jeho rukou mohl kvůli potížím Protonu skončit i Lotus.
Není tomu dlouho, co se vyrojily spekulace o finančních potížích malajsijského Protonu. Ty by nás na první pohled nemuseli vůbec zajímat, přeci jen tato automobilka na českém trhu neoperuje a řada lidí vlastně ani neví, že vůbec existuje. Nicméně pod Proton spadá i Lotus, tedy značka, která již evropským automobilistům říká hodně. A nás samozřejmě zajímá, co s s britským výrobcem bude.
Jako jedna z možností byl skloňován přechod pod křídla francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën, který by kupodivu dával smysl. Šéfem Lotus je totiž Jean-Marc Gales, tedy někdejší manažer zmiňovaných automobilek ze země galského kohouta. Jak se ovšem nyní zdá, o britskou značku má zájem někdo zcela jiný - a sice čínský automobilový gigant Geely, který si očividně začíná budovat nemalé portfolio.
Tato firma již v roce 2010 pohltila Volvo, aby o dva roky později přidala do svého hájemství i London Taxi Company, tedy tradičního výrobce londýnských taxíků. Před nedávnem pak vyrukovala na světlo světa s novým SUV, které půjde do prodeje s logem zcela nového výrobce Lynk & Co. Postaveno je přitom na platformě CMA, kterou sdílí s chystaným Volvem XC40 a novým V40.
Přiřazení Lotusu k těmto značkám by tedy dávalo smysl, ryze sportovním směrem totiž Geely prozatím nemíří. Kromě toho by z akvizice nemalou měrou profitoval také britský výrobce, který již poněkud zoufale potřebuje zcela nové modely. Proton je ovšem ve velmi špatné finanční situaci, načež do kasičky Lotusu nemá co nasypat. Geely je ale ve zcela jiné kondici. Uvidíme tedy v příštích měsících, zda se tyto spekulace potvrdí. Prozatím je totiž ani jedna strana nekomentovala.
Lotus potřebuje finance na vývoj nových vozů, které mateřský Proton nemá. Je tak skutečně možné, že skončí v sítích značky Geely
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva