Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche

Dvoutunovému dieselovému SUV by asi nikdo nehádal úchvatnou dynamiku. Jenže když je to Audi SQ7, musíte mít aspoň Cupru od ABT, abyste stačili.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche

26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoutunovému dieselovému SUV by asi nikdo nehádal úchvatnou dynamiku. Jenže když je to Audi SQ7, musíte mít aspoň Cupru od ABT, abyste stačili.

Audi SQ7 již dnes nebudí takovou pozornost jako v době svého představení, před ním či krátce po něm. V těchto dobách celý svět kroutil hlavou nad unikátním trojitým přeplňováním, kdy dvě klasická turba doplňuje elektrický kompresor. Dnes nám ale tato technologie již poněkud zevšedněla, byť ji kromě SUV z Ingolstadtu v žádném sériovém voze nenajdeme. Nicméně Audi na ni již příliš neupozorňuje, samotný vůz pak není tak okázalým, aby přitahoval zraky jakákoli ulice, kterou se prožene.

Přesto si SQ7 pozornost zaslouží. Na vůz s velkou čelní plochou, hmotností přesahující dvě tuny a s „pouhými“ 435 koňmi je toto SUV neobvykle rychlé a agilní. Neztratí se ani na Nordschleife, kde si jeho řidič hravě poradil s celou řadou hatchbacků. Do role poraženého ale byl odsouzen nejen majitel Mini JCW GP, ale i šofér Porsche 911. Vůz přitom nepatří automobilce a za jeho volantem neseděl žádný tovární tester, „jen” velmi schopný pilot z řad majitelů.

Snad ještě více než samotná rychlost ale poutá naši pozornost jistá nenucenost, s jakou se SQ7 Severní smyčkou protlouká. I když o mnohé jsme ochuzeni kvůli tomu, že slyšíme spíše zvuk Seatu Leon Cupra upraveného firmou ABT na 340 koní, jehož majitel záznam pořídil. Nicméně ani tak bychom se nejspíše od Audi nedočkali kvílení pneumatik či řevu motoru. Mohutné SUV zkrátka vypadá jako na vycházce.

Zajímavé je, že pokud se podíváte důkladně, lze vidět, že řidič Audi nejede zcela na limitu, zvláště v zatáčkách. Udělalo Audi konečně quattro, které dokázalo zcela popřít fyzikální zákony? Jistě ne, ale ukazuje to, kam se dá na moderních podvozcích a gumách dostat, i s dvoutunovým dieselovým SUV...


Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 1 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 01Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 2 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 02Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 3 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 03Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 4 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 04Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 5 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 05Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 6 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 06Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 7 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 07Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 8 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 08Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche - 9 - Audi SQ7 Nordschleife drti video 09
Audi SQ7 ukázalo na Ringu předvedlo neobyčejnou jízdní dynamiku, náročným okruhem se probíjí docela nenuceně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.