Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní

Třícípá hvězda chce překonat BMW do konce dekády. Pomoci jí ovšem nemají slevy, nýbrž především rostoucí prodeje na čínském trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní

11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třícípá hvězda chce překonat BMW do konce dekády. Pomoci jí ovšem nemají slevy, nýbrž především rostoucí prodeje na čínském trhu.

Slevová politika je vlastní zejména mainstreamovým značkám. Zejména pak těm francouzským, které kupříkladu na českém trhu již při odhalování nových modelů přicházejí mnohdy až s trojí různou cenou. I ta nejnižší pak po několika měsících letí dolů. Pokud tedy nepatříte mezi netrpělivé, můžete se tímto způsobem dostat levně ke zcela novému vozu. Obdobnou strategii ovšem nečekejte u Mercedesu, neboť šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche tento týden uvedl, že značka nehodlá obětovat marži na oltář vyšších registrací.

Jinými slovy, třícípá hvězda nepřistoupí na slevovou politiku, v jejímž důsledku by se v mžiku mohla vyšvihnout na trůn prémiových výrobců. To ovšem neznamená, že by po koruně, žezlu a královském jablku u Mercedesu netoužili. V případě loňského roku přitom automobilka skončila jen krůček od vysněného cíle, neboť 1,87 miliony prodaných vozů překonala Audi a jeho 1,8 milionu registrací, sklonit se však musela před 1,91 miliony kusy, jenž vyexpedovalo BMW. To se přitom lídrem mezi prémiovými značkami stalo již poněkolikáté v řadě.

Zetsche ovšem doufá, že do konce dekády převálcuje Mercedes i mnichovskou automobilku, a to hlavně díky Číně. Největší trh světa má sice letos růst pouze osmiprocentním tempem, třícípá hvězda však již v lednu tuto úroveň více než překonala. Její prodeje zde totiž stouply o 52 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, což vedlo k navýšení globálních registrací o 20 %. A to stále ještě máme před sebou premiéry vozů jako C Cabrio, GLC Coupe či E Kombi.

Němci tak mají opravdu dobře našlápnuto k růstu, k němuž jim teoreticky může pomoci i dieselová kauza koncernu Volkswagen. V jejím rámci se sice o Audi až tak často nehovoří, nicméně i tak by u čtyř kruhů nějaké jisté negativní dopady pocítit mohli. V případě BMW pak Zetsche zmiňuje, že famózní registrace třídy S neovlivnil ani příchod nové řady 7. To sice zrovna v České republice není až tak pravdivé, nicméně místní trh je jen kapkou v moři.


Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní - 1 - Mercedes portfolio 01Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní - 2 - Mercedes portfolio 02Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní - 3 - Mercedes portfolio 03Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní - 4 - Mercedes portfolio 04Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní - 5 - Mercedes portfolio 05
Mercedes se do konce dekády chce stát prémiovou jedničkou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.