Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes skutečně staví hypersport s motorem z F1. Potvrdil to a ukázal siluetu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Aston Martin AM-RB 001 opravdu dostane konkurenci s hvězdou na kapotě, půjde o karbonový sporťák využívající technologie F1.
Když se objevily první spekulace o tom, že koncern Daimler pracuje pod kódovým označením R50 na vrcholném supersportu s využitím technologií z F1, automobilka ústy svého šéfa sportovní divize AMG Tobiase Moerse vývoj či existenci takového vozu popřela. Pravda je nicméně taková, že firma pouze takticky mlžila. Tento výjimečný stroj skutečně vzniká a Mercedes jeho existenci potvrdil v předvečer pařížského autosalonu.
„Jsem nadšen, že to můžu oficiálně potvrdit,“ řekl na tiskové konferenci šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. „AMG připravuje velkou věc. Chystáme se vytvořit výkonný hybrid obsahující technologie pohonu Formule 1. Pod vedením AMG se spojí naše sportovní divize, aby vytvořily nejefektivnější a současně nejvýkonnější a nejokázalejší vůz všech dob. Někteří by ho mohli nazvat hypersportem,“ dodal Weber.
Co lidé od Mercedesu naopak prozatím neřekli, je to, jak konkrétně bude vypadat jeho pohonné ústrojí. Člen představenstva automobilky Ola Kallenius potvrdil, že motor vyvíjí parta v britském Brixworthu, tedy ti samí lidé, kteří staví agregáty pro monoposty F1. Také proto se spekuluje o tom, že by auto mohlo mít uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, akorát jeho elektronický omezovač má s ohledem na spolehlivost a životnost zasahovat dříve než v 15 tisících otáčkách.
Pochopitelně vyloučit nelze ani dříve zmiňovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by mohl dodávat výkon až 1 000 koní, stejně jako uvedená V6 je však i tohle prozatím spekulace. Co je i s ohledem na oficiálně potvrzené naopak považováno za jasnou věc, je použití elektromotorů, neví se ale, v jaké konfiguraci mají podporovat primární spalovací jednotku. Můžou pohánět přední kola, asistovat benzínovému agregátu skrze převodovku, klidně ale i obojí.
Ola Kallenius dále zdůraznil, že navzdory téměř závodnímu motoru, celokarbonové karoserie a celkově hardcore konstrukci nebude připravovaný hypersport pouhým demonstrátorem schopností Mercedesu určený na závodní okruhy, ale naopak má mít homologaci na běžné silnice. Kdy přesně auto na silnice vyjede, momentálně nevíme. Jistý je pouze rok 2017, kdy AMG slaví 50 let od svého založení.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Virtuální koncept Vision Gran Turismo se reálného provedení nejspíše nedočká, silueta naznačuje, že vůz bude vypadat jinak.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda