Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes W125 Rekordwagen: v roce 1938 jezdil 433 km/h, teď je klenotem muzea Mercedesu
26.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se rychlostní speciál z roku 1938 rozhodnete spatřit na vlastní oči, možná uslyšíte zařehtat i jeho 736 koní. Ale pouze z reproduktorů.
Nejvyšší možná rychlost fascinovala automobilky se sportovními ambicemi odjakživa. Absolutní vrchol mezi auty určenými pro běžný provoz sice přišel v posledních letech s vozy jako McLaren F1, Bugatti Veyron, Hennessey Venom GT nebo Koenigsegg Agera R, k podobným metám se ale auta připravená speciálně pro tento účel blížila již ve 30. letech minulého století. Jak jsme podrobně vykreslili v článku o Mercedesu T80, s nástupem Adolfa Hitlera k moci přišly i výrazné státní dotace „stříbrným šípům“ v podobě týmu třícípé hvězdy a Auto Unionu. Byl to přitom právě Mercedes-Benz, který nakonec v kláních zvítězil a 28. ledna 1938 nastolil hodnotou 432,7 km/h dodnes nepřekonaný světový rekord dosažený na běžné silnici.
Za volantem rychlostního speciálu seděl Rudolf Caracciola, který v té době byl týmovou jedničkou Mercedesu. Náš předchozí článek se přitom zmiňuje o jeho strastiplných osudech, které jízdě na dálničním úseku mezi Frankfurtem a Darmstadtem předcházely, stejně jako o voze samotném - Mercedesu W125 Rekorwagen poháněném 5,6litrovým motorem V12 o výkonu 736 koní. Proč tedy ona dnešní zmínka?
Z jednoho prostého důvodu. Rychlostní speciál s koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,157 se totiž opět stává součástí kolekce modelů Mercedesu vystavených v muzeu ve Stuttgartu. Vystaven je ve společnosti šesti dalších „stříbrných šípů“ v hale č. 7, která by měla uzavírat prohlídku. Zvukový doprovod pak připomíná atmosféru 30. let.
V případě zájmu vám postačí 8 Eur (cca 200 Kč) na vstupné, přičemž svou návštěvu neplánujte na pondělí, kdy má muzeum Mercedesu zavřeno.
Mercedes-Benz W125 Rekordwagen dosáhl v roce 1938 rychlosti 432,7 km na veřejné silnici. Dnes je součástí kolekce firemního muzea
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva