Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky

Že méně je někdy více, na vlastní kůži poznal řidič pick-upu se zdánlivě neporazitelným pohonem. V zatáčce, kterou i obyčejné předokolky projíždějí jako nic, uvízl se šestikolkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky

18.9.2019 | Mirek Mazal

Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že méně je někdy více, na vlastní kůži poznal řidič pick-upu se zdánlivě neporazitelným pohonem. V zatáčce, kterou i obyčejné předokolky projíždějí jako nic, uvízl se šestikolkou.

Terénní kolos zvaný Mercedes G 63 AMG 6x6 byl na většině propagačních materiálů prezentován jako nezastavitelný kolový tank hladce prostupující jakýmkoli terénem pomocí tří náprav osazených off-roadovými pneumatikami. Německá vlajková loď třídy G byla sériově vybavena uzamykatelnými diferenciály, protože bez nich by jízda mimo rovné silnice mohla skončit velkým průšvihem.

Jak by vypadaly patálie šestikolového obra bez správného rozdělování výkonu ukázal americký řidič za volantem podobně velkého Fordu F-250 uvízlého na relativně mírném kopci na Rhode Islandu. Velký pick-up se pokoušel rozjet z křižovatky, ale městská zatáčka spojená se terénním zlomem vystavila autu stopku.

Řidič měl vůz nastaven tak, že výkon motoru byl posílán jen na poslední nápravu. Ta se kvůli profilu vozovky nadzvedávala, do vzduchu ji poslal druhá, v tu chvíli evidentně nepoháněná náprava. Nadlehčená kola na konci dlouhé šestikolky tím ztrácela trakci, proto jen marně hoblovala vzorek bez potřebného postupu kopcem nahoru.

Problém zmítajícího se Fordu tak byl nejspíše způsoben buď špatným nastavením nebo špatnou konstrukcí pohonu 6x6. Uzamykatelný mezinápravový diferenciál posílající potřebnou porci výkonu ke zbývajícím dvěma nápravám by vše vyřešil, ať už by byl ovládán automaticky, nebo manuálně. Bez přítomnosti nebo sepnutí této užitečné funkce se uspořádání 6x6 stalo k pobavení okolí jen neužitečnou zátěží.


Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 1 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 01Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 2 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 02Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 3 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 03Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 4 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 04Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 5 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 05Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 6 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 06Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 7 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 07Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky - 8 - Ford F250 se nerozjel do zatacky v kopci 08
Poněkud potupný okamžik pro velký Ford s pohonem 6x6, ani takové řešení pohonu nemusí automaticky znamenat výhru

Zdroj: Pat Phelps@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše