Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky
4.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.
Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.
Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.
Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.
Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.
Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva