Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky
4.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.
Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.
Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.
Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.
Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.
Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz