Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky
4.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.
Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.
Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.
Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.
Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.
Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch