Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky
4.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.
Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.
Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.
Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.
Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.
Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva