Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž, který stvořil moderní Volkswagen, jde definitivně od válu. Trhá poslední nitky
4.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk Ferdinanda Porsche prodá svůj podíl ve firmě, která de facto vlastní Volkswagen. Aktuálně má hodnotu 27 miliard korun.
Koncern VW Group byl po dlouhá desetiletí spojován s jedním mužem. Není to nikterak překvapivé, Ferdinand Piëch totiž ze sice významné, ale klíčové soupeře nepřevyšující automobilky stvořil globální moloch, pod který časem spadly nejen luxusní značky jako Bugatti, Lamborghini či Bentley, ale i ty masové jako Škoda i Seat. V roce 2015, pár měsíců před zveřejněním kauzy Dieselgate, ovšem došlo k překvapivému rozkolu ve vedení koncernu, a to právě mezi Piëchem a jeho dosavadním chráněncem Dr. Martinem Winterkornem.
Následky této pře jsou dostatečně známé, Piëch totiž svou pozici neobhájil a musel z postu předsedy VW Group odstoupit. Zda za tím skutečně stála kauza Dieselgate či nikoliv, se s jistotou asi nikdy nedozvíme, vnuk Ferdinanda Porsche ovšem nedávno uvedl, že tomu tak bylo. A že o podvodech se softwarem věděl i jeho bratranec Wolfgang Porsche a zbytek vedení - ti všichni se přesto nebo možná právě proto postavili za „Wika“.
Vedoucí manažeři VW Group ale označili Piëchovo slova za nesmysl a zároveň pohrozili bývalému šéfovi žalobou. Kromě toho bylo naznačeno, že se jej obě rodiny ovládající většinový podíl koncernu - tedy Piëchovi i Porscheovi - snaží vyštvat právě z vedení společnosti Porsche Holding SE, jenž drží 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu a firmu efektivně ovládá.
Tato osamocenost i neochota budovat dále impérium, které o něj zjevně už nestojí, Piëchovi zlomily vaz. Někdejší šéf koncernu tak nyní uvedl, že souhlasí s prodejem svého 14,7procentního podílu, který má aktuální tržní hodnotu jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč). Odkupovat jej budou obě zmiňované rodiny, zatím však není jisté, za kolik.
Než se přitom prodej, který zároveň ještě musí být posvěcen regulačními úřady, stane realitou, bude Piëch i nadále součástí představenstva Porsche Holding SE. Pak nepochybně opustí i tuto pozici a zůstane „jen” velmi bohatou soukromou osobou. Úplně ze hry ale přesto být nemusí - menší podíl ve společnosti totiž drží ještě jeho fond Karl Beta a ten podle dostupných informací předmětem prodeje není.
Ferdinand Piëch bude zakrátko koncernovou minulostí, aktuálně totiž svolil k prodeji svého 14,7procentního podílu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 8 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 9 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 11 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999