Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na Monze se srazily ty nejlepší z moderních sporťáků, vzduchem rázem létaly miliony
7.10.2019 | Petr Prokopec
Pravda, v případě ceny jde o jiné ligy, v co do rychlosti a technické propracovanosti si ale tyto stroje nemají co vyčítat. Jejich řidiči už na tom mohou být jinak.
I když jsou majitelé těch nejlepších superaut často vnímáni jako pouzí leštiči svých cenných sbírek, čas od času většina z nich své stroje vytáhne na okruh. Jak tam s nimi jezdí, je jiná věc, právě díky tomu ale není obvyklé vidět vzájemnou kolizi dvou takových strojů. O víkendu ale k právě takové došlo a bohužel nebyla úplně lehká.
Stala se na italském okruhu v Monze, kde nenajdete mnoho zatáček, přeci jen jde o nejrychlejší trať v celém šampionátu F1. Právě proto je však správné projetí každé z nich extrémně důležité. Nejslavnější je ta vůbec poslední zvaná Parabolica, my se však dnes budeme zabývat tou první. Prima Variante přichází po cílové rovince, přičemž závodníci zde brzdí z rychlostí přesahujících 300 km/h na méně než třetinu. Malá chyba zde obvykle vede k velkým následkům, vůz minimálně začne létat přes obrubníky.
Jinou variantou je náraz do jiného vozu, jak se o uplynulém víkendu stalo při akci organizované italskou odnoží magazínu Top Gear. Té se zúčastnila hezká řádka těch nejexkluzivnějších aut na světě a bohužel se při ní stalo výše zmíněné. Řidič Porsche 911 GT2 RS nedobrzdil do výše zmíněné zatáčky a sestřelil Pagani Huyara BC.
Celá nehoda byla zachycena na video, ze kterého je evidentní, že řidič Pagani vjel do první zatáčky se značnou obezřetností, i s ohledem na další provoz. To však již nebyl případ majitele Porsche, který si zjevně velmi hodně věřil a na brzdy šel příliš pozdě. Řidič Pagani si toho bohužel nevšiml včas, držel obvyklou stopu, a tak následovala velmi tvrdá rána, po které se u Pagani otevřely dveře a Porsche podívalo do vzduchu.
Z dostupných informací vyplývá, že ani jeden z řidičů nebyl nijak vážně raněn. Huyara BC měla být testovacím vozem Pagani, nicméně se nezdá, že by za volantem seděl tovární jezdec. Spíše šlo o zákaznický test, který se zároveň ukázal být i nevyžádaným crash testem. Dá se předpokládat, že právě s ohledem na tovární původ bude Pagani velmi rychle opraveno a zpátky na silnici. V případě Porsche pak bude hodně záviset na poškození, do totálky ale má zřejmě i tento vůz daleko. Podívejte se sami, co se stalo, něco takového se skutečně nevídá.
O víkendu došlo na Monze na velmi drahou nehodu, majitel Porsche 911 GT2 RS totiž sestřelil Pagani Huayra BC
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 49 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda