Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na nejpraktičtější ostrou škodovku se dívá hezky, víc než toho se ale asi nedočkáme
29.12.2018 | Petr Prokopec
Jsou to dva světy, které Škoda ráda pojí v jeden, přesto si v tomto případě velké naděje dělat nemůžeme. Zájem o Kodiaq RS Pick-up by jistě byl, přednost ale dostanou jiné modely.
Ještě před pár lety se mohlo zdát, že pick-upy jsou odsouzené k záhubě. Tedy alespoň evropským pohledem, neboť na Starém kontinentu v podstatě nebylo kde a z čeho vybírat. Měli jsme tu Mitsubishi L200 či Toyotu Hilux, tím byla ale nabídka v podstatě u konce. Jenže pak spousta zákazníků propadala SUV a také díky tomu zjistila, že velká auta nemusí sloužit jen k vylepšení eg - dokáží být i praktická a obstát na silnicích i mimo ně.
Momentálně je tak nabídka o poznání širší, zejména Volkswagenu Amarok a Nissanu Navara, jehož třetí generace prodávaná od roku 2014 posloužila jako základ pro Mercedes třídy X či Renault Alaskan. Další automobilky se vstupem do tohoto segmentu koketují a řeč v této souvislosti několikrát přišla i na Škodu.
Mladoboleslavská automobilka svého času pick-up v nabídce měla, přičemž jak Favorit, tak i Felicia se dočkaly slušného úspěchu, zejména pak u řemeslníků. Felicia byla dokonce na některých trzích i prodávána s odlišným emblémem jako Volkswagen Caddy pick-up. Oproti základnímu hatchbacku toto provedení disponovalo upraveným zavěšením zadních kol, které zvyšovalo nosnost a umocňovalo prostor na korbě. A pro lidi, kterým nešlo ani tak o praktičnost, navíc Škoda připravila i lifestylovější edici Fun.
S příchodem roku 2001 se ovšem zavřely vody jak nad modelem Felicia, tak i nad produkcí českých pick-upů. A jelikož po nich ani moc nebažilo publikum, v Mladé Boleslavi to nikoho příliš netrápilo. Nicméně nyní je zjevně jiná doba - ostatně i mateřský Volkswagen byl ochotný svolit ke spolupráci s konkurenčním Fordem, aby mohl vedle Amaroku nabídnout i další pick-up, který by díky jednoduššímu základu dostupnější.
Vzejde však z tohoto posunu ve smýšlení mateřského koncernu také nějaký model s českým logem? Zatím to není příliš pravděpodobné. Pick-up by sice část zákazníků jistě oslovil, nicméně ještě větší fronty bude generovat rozšíření nabídky o další SUV. S příchodem dvou dalších přitom již Škoda počítá, šéf značky Bernard Maier by ale klidně uvítal i mnohem větší flotilu. Bohužel je tu však jeden problém, a tím je nedostačující kapacita továren.
Mladoboleslavská automobilka tedy momentálně zoufale řeší, kde vyrábět již naplánované nebo dokonce existující masové vozy, které se budou prodávat po desítkách tisíc měsíčně. Hledat proto kapacitu pro model, který by oslovil spíše pár tisíc zákazníků ročně, tedy rozhodně není prioritou. Neoficiální pohled na Škodu Kodiaq RS Pick-up coby nejpraktičtější ostrou škodovku na přiložené ilustraci si tak můžeme dopřát se zalíbením. Ale jinak se postará spíše o nostalgickou slzou v oku, než netrpělivě hledění do budoucnosti.
Je to samozřejmě škoda, neboť takto střižený pick-up by na některých trzích jistě válel, například v Austrálii. A mladoboleslavská automobilka by na jeho základech snadno mohla vystavět i svůj útok na americký trh. Byť v obou případech by asi muselo dojít na nahrazení dvoulitrového bi-turbodieselu, dnes jediného motoru pod kapotou.
Podtrženo, sečteno, nový pick-up značky bohužel v nejbližších letech nevznikne. A pravděpodobně se jej nedočkáme ani v budoucnu, tedy za předpokladu, že pod kapotu nedostane elektrické či alespoň hybridní ústrojí. Stále přísnější emisní normy jsou totiž vedle omezenější zákaznické skupiny dalším zásadním nepřítelem těchto vozů, které jsou sice nyní v módě, ovšem zakrátko jich v Evropě znovu bude jen jako šafránu. Či ještě méně.
Škoda Kodiaq RS pick-up v dohledné době jistě nevznikne, ač by zájem o ni byl, a to nikoliv jen v Česku. Jenže značka již nyní bojuje s výrobní kapacitou, stejně jako se stále přísnějšími emisními limity
Standardní Kodiaq RS se ovšem do prodeje dostal, k mání je za cenu od 1 189 900 Kč
Ilustrace: X-Tomi Design
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch