Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ne každý majitel Porsche je automobilový nadšenec, dokazují fotky této 911
8.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už sama volba verze Targa 4S s automatickou převodovkou naznačuje cosi o tom, že tohle auto nebude patřit nadšenému řidiči. Ale nejde tu jen o to.
Jsou auta, která si automaticky spojujeme s nadšením pro svět čtyř kol, řízení a vším, co s tím souvisí. Má to svou logiku, třeba Caterham si těžko koupí někdo, kdo auty a jejich řízením nežije - takový vůz je „jen o tom”. Neohromíte jím závistivé sousedy, neuchvátíte jím dámy nakupující kabelky na Pařížské, do varu jím dostanete jen sami sebe. A uctivou poklonu si vysloužíte leda od hrstky nadšenců, kteří tuší, co je takové auto zač. Pro ostatní budete spíše blázen v podomácku postavené motoráře z Velorexu nebo něčím na ten způsob.
Podobné pocity jsme si zvykli spojovat s auty sportovních značek obecně, ty nejznámější, jako je Ferrari, Lamborghini nebo Porsche nevyjímaje. Opět ne náhodou, tyto automobilky vyrostly na podobných hodnotách, ze kterých dodnes žije onen Caterham. Měl jsem tu čest být kdysi svezen Porsche 911 964 Turbo a to je auto tak brutální, že neschopné řidiče zpoza svého volantu musí vyřazovat podle teorie přirozeného výběru. V podstatě nebylo možné s nimi smysluplně jezdit a nebýt do řízení blázen, jiný stav přinejmenším nebyl dlouhodobě udržitelný.
Právě fakt, že auta byla taková a jejich majitelé nemohli být jiní, udělalo těmto značkám image, se kterou chtěli spojit svá jména i jiní, méně nadšení a schopní řidiči. Ti postupně začali mezi zákazníky hrát stále významnější roli, až se auta začala šít na míru jim. Pravda, ani dnes si nejspíše nekoupí něco jako Porsche 911 GT3 RS nebo GT2 RS člověk, který (sběratele pomineme) pro řízení nehoří, ale není to nutná podmínka - 911 je dnes luxusní rychlý cesťák a ani verze GT nejsou žádné nezkrotné bestie. Sám Walter Röhrl shodou okolností před pár dny v Goodwoodu řekl, že tahle auta dnes může řídit úplně každý a rychlým ho udělá už technika auta, ne nutně technika jízdy.
My nadšenci tohle dobře víme, pro nás i pro ostatní ale budiž trochu hořce úsměvným připomenutím fotky vozu, který vidíme níže. Je to Porsche 911 Targa 4S s automatem, za jehož volantem bude leckdo čekat nadšence, už volba verze ale naznačuje, že tady půjde spíše o image. Co tuto domněnku zcela potvrdí, je pohled na pneumatiky. Snímky byly pořízeny teprve před pár dny, 5. července, na autě ale stejně vidíme zimní pneu. Navíc je to auto s nizozemskou registrací, tedy vůz jezdící hlavně v místech, kde žádná pořádná zima ani nebývá.
Kdyby jej řídil někdo, pro koho jízda něco znamená, dávno by je musel přezout. Takto z data první registrace (únor 2016) tušíme, že vůz byl dodán na zimních a prostě na nich zůstal. Protože pro pár „předváděcích” jízd ve městě je to jedno a „holky budou koukat” úplně stejně. A to je otázkou, zda majitel vůbec ví, že na autě zimní obutí má - třeba to vůbec nesleduje a od loňska ještě nebyl ani na první servisní prohlídce, aby mu to někdo připomněl. Ne, jen fandové auta tohoto ražení vážně dávno nekupují...
Jezdit v červenci na zimních gumách v 420koňovém Porsche, to je skoro svatokrádež...
Zdroj: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva