Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejbrutálnějšího svalovce z USA odhalil únik, toto je Dodge Challenger SRT Demon
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Takto velký nasávací otvor na kapotě na jiném sériovém autě nenajdete. Nejen ten ale řadí Demon ke špičce amerických sporťáků.
Doplněno 12:00: Vypadá to, že spekulace o výkonu vozu pohybující se kdekoli mezi 750 a více jak 1 000 koní byly pravdivější, než se zdálo. Vůz má podle údajně uniklých specifikací nabízet celkem tři jízdní režimy, ve kterých bude motor dodávat následující výkony.
Power Mode 1: 757 hp
Power Mode 2: 815 hp
Power Mode 3: 1 023 hp
Pro aktivaci „Power Mode 3” pak bude nezbytné natankovat alespoň 100oktanový závodní benzin, zvláštní řídící jednotku za příplatek okolo 75 tisíc Kč a aktivovaný mód pro závody ve sprintu, který dovolí motoru použít vyšší otáčky. Spatřit na vlastní oči to můžete níže. Pokud tohle bude pravda, půjde o skutečného démona na kolech...
Jednou z nejočekávanějších novinek letošního newyorského autosalonu, tedy motor show, která odstartuje již tento týden, je Dodge Challenger SRT Demon. Americká automobilka nám z něj ukázala již poměrně hodně, ostatně nejde o zcela nový vůz, ale „jen“ novou verzi již prodávaného muscle caru. Na druhou stranu však půjde o naprostý vrchol nabídky, který by se klidně mohl postavit i na vrchol potravinového řetězce při srovnávání s ostatními značkami.
Základem pro toto tvrzení by mohl být klidně i jeden jediný prvek, a sice nasávací otvor zdobící přední kapotu. Jde o největší sání, jaké se kdy na produkčním voze objevilo. Zatím sice není jisté, s jakou pohonnou jednotkou bude spojeno, nicméně pokud sázíte minimálně na 6,2litrový osmiválec HEMI z Hellcatu, nebudete daleko od pravdy.
Ve srovnání s dosavadní vrcholnou verzí, která se 716 koňmi a 881 Nm zvládá stovku za 3,6 sekundy a zvládá pokořit magickou třístovku, bude Demon daleko silnější. Hovoří se o různých cifrách, většina nám ale přijde příliš nízká nebo až přehnaně vysoká. Ať už ale bude skutečný výkon jakýkoli, měl by si odkroutit své s cílem dosáhnout co nejlepší akcelerace na stovku a čtvrtmíli. V prvním případě s hovoří o čase pod tři sekundy na stovku, čemuž má krom výkonu pomoci i nižší hmotnost a speciální obutí. Hmotnost vlivem oholeného interiéru (bude tu standardně jen sedadlo řidiče, to spolujezdcovo jen na přání) klesne oproti Hellcatu o zhruba 100 kilogramů, přilnavost naroste na dvojnásobek díky silničním semislickům nasazeným na 18palcových kolech.
Speciálně pro tuto variantu byl také naladěn podvozek, převodovka, launch control a dorazil i nový výfuk. Běžně motor spaluje běžný americký 91oktanový benzin, zároveň však zvládá jet i 100- a víceoktanový. K přepnutí režimu přitom slouží tlačítko na palubní desce. Více se dozvíme velice brzy, možná už v řádu hodin...
Nový uniknuvší snímek odhalil Dodge Challenger SRT Demon naplno...
...z údajně též uniklých specifikací se pak tají dech
Ani předchozí fotky ovšem nebyly upejpavé
A k vozu dostanete i speciální příslušenství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch