Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.
Pokud přišla v minulosti řeč na praktické ukázky dynamiky, povětšinou jsme se zaměřovali na sportovní modely. V případě těch, které mají ve znaku čtveřici kruhů, přitom byly zjištěny jisté nesrovnalosti mezi realitou a udávanými daty - ve skutečnosti jsou totiž Audi RS rychlejší, než automobilka tvrdí. To je ale podle Němců záměr, pouze díky určitému podhodnocení mají totiž jistotu, že udávané akcelerace bude dosaženo vždy a všude a novináři ani zákazníci se v udávaných hodnotách nebudou „vrtat”.
Jak se nyní ukazuje, u obyčejnějších modelů Audi tento přístup nepraktikuje, což nakonec dává smysl. Asi nelze příliš očekávat, že by někdo do automobilky přišel s tím, že si koupil naftový kombík a on je při zrychlení na stovku o pár desetin sekundy pomalejší, než měl být. Neříkáme, že to nikoho nemusí trápit, u podobných verzí jsou ale obvykle prioritní poněkud jiné hodnoty a Audi k tomu podle toho přistupuje - udává nejlepší dosažitelný čas, který nemusí být v praxi vždy zopakován.
Důkazem budiž přiložené video, které dokumentuje schopnosti stále ještě nové A4 Avant osazené třílitrovým turbodieselem. Tato pohonná jednotka je přitom spojena s osmistupňovým automatem S tronic, který na všechna čtyři kola posílá 272 koní a při využití funkce Overboost až 600 Nm točivého momentu.
V této konfiguraci by kombík z Ingolstadtu měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nicméně realita je o dvě desetiny lepší. Ověřeno je to přitom na základě dat GPS. I to je ovšem na nafťák střední třídy pěkný kalup a na stovce A4 Avant 3,0 TDI zdaleka nekončí - zrychlení ze stovky na dvoustovku absolvuje za 17,6 sekundy a maximálně pokoří 253 km/h. Znovu jde přitom o realitu dle GPS, která o trochu přesahuje to, co by měl dovolit omezovač rychlosti (250 km/h)
Lze pak již jen dodat, že za tento vůz u nás zaplatíte nejméně 1 430 900 Kč. Stran hnacího ústrojí lze přitom očekávat také 17palcová kovaná kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci či elektricky ovládané víko kufru. Připlatit se ale dá pochopitelně za spoustu věcí, spoustu peněz. Třeba jen nejlepší palubní systém MMI s navigací stojí 76 600 Kč...
Audi A4 Avant 3,0 TDI je sice v praxi o něco pomalejší než na papíře, i tak předvádí na Autobahu velmi slušnou dynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda