Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.
Pokud přišla v minulosti řeč na praktické ukázky dynamiky, povětšinou jsme se zaměřovali na sportovní modely. V případě těch, které mají ve znaku čtveřici kruhů, přitom byly zjištěny jisté nesrovnalosti mezi realitou a udávanými daty - ve skutečnosti jsou totiž Audi RS rychlejší, než automobilka tvrdí. To je ale podle Němců záměr, pouze díky určitému podhodnocení mají totiž jistotu, že udávané akcelerace bude dosaženo vždy a všude a novináři ani zákazníci se v udávaných hodnotách nebudou „vrtat”.
Jak se nyní ukazuje, u obyčejnějších modelů Audi tento přístup nepraktikuje, což nakonec dává smysl. Asi nelze příliš očekávat, že by někdo do automobilky přišel s tím, že si koupil naftový kombík a on je při zrychlení na stovku o pár desetin sekundy pomalejší, než měl být. Neříkáme, že to nikoho nemusí trápit, u podobných verzí jsou ale obvykle prioritní poněkud jiné hodnoty a Audi k tomu podle toho přistupuje - udává nejlepší dosažitelný čas, který nemusí být v praxi vždy zopakován.
Důkazem budiž přiložené video, které dokumentuje schopnosti stále ještě nové A4 Avant osazené třílitrovým turbodieselem. Tato pohonná jednotka je přitom spojena s osmistupňovým automatem S tronic, který na všechna čtyři kola posílá 272 koní a při využití funkce Overboost až 600 Nm točivého momentu.
V této konfiguraci by kombík z Ingolstadtu měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nicméně realita je o dvě desetiny lepší. Ověřeno je to přitom na základě dat GPS. I to je ovšem na nafťák střední třídy pěkný kalup a na stovce A4 Avant 3,0 TDI zdaleka nekončí - zrychlení ze stovky na dvoustovku absolvuje za 17,6 sekundy a maximálně pokoří 253 km/h. Znovu jde přitom o realitu dle GPS, která o trochu přesahuje to, co by měl dovolit omezovač rychlosti (250 km/h)
Lze pak již jen dodat, že za tento vůz u nás zaplatíte nejméně 1 430 900 Kč. Stran hnacího ústrojí lze přitom očekávat také 17palcová kovaná kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci či elektricky ovládané víko kufru. Připlatit se ale dá pochopitelně za spoustu věcí, spoustu peněz. Třeba jen nejlepší palubní systém MMI s navigací stojí 76 600 Kč...
Audi A4 Avant 3,0 TDI je sice v praxi o něco pomalejší než na papíře, i tak předvádí na Autobahu velmi slušnou dynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry