Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlepší Kia srovnala síly s Mercedesem od AMG. Troufalé? Posuďte sami
9.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samostatné dokumentace dynamických schopností korejské novinky nepůsobily bůhvíjak přesvědčivě, ale co když se Stinger GT postaví německému sedanu se skoro stejnými parametry?
Ještě před pár lety bylo zcela nemyslitelné, abychom pomýšleli na souboj Kie a Mercedesu. Portfolio korejské automobilky sice bylo patřičně široké a model Optima již nakukoval do vyšších pater trhu, nicméně ani tak nebyla tato značka pro třícípou hvězdu soupeřem. V rámci celku tomu není ani v současné době, nicméně s jedním modelem Kia dokáže ohrozit i vyšší ligu. A jak asi tušíte, jde o Stinger GT.
Nová korejská střela dostala ve vrcholné formě přeplňovaný 3,3litrový šestiválec, který byl naladěn na 370 koní. Jejich přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, se kterou může být spojen pohon zadních či všech čtyř kol. Zadokolku si v Evropě zatím nekoupíte, pohon 4x4 je zde nevyhnutelný a sním vůz na z klidu na stovku zrychlí za 4,9 sekundy.
To je prakticky totéž jako u Mercedesu-AMG C43. Ten se pyšní sice „jen“ třílitrovým šestiválcem a 367 koňmi, nicméně k dispozici má devítistupňový automat. Pohon všech kol je standardem i u něj, stovka za identických 4,9 sekundy jako v případě Kie tedy není velkým překvapením. Maximálka je však omezena na 250 km/h, zatímco Stinger GT může zvládnout o 20 km/h více.
Papír ale snese všechno, jaká je realita? Na měření nejvyšší rychlosti tentokráte nedošlo, srovnání akcelerace tu ale máme. Kdo by čekal, že Mercedes bude „jinde”, ten by se pletl - ve výsledku se zdá, že má trochu navrch, ale je to nepatrný rozdíl. Přesná data o akceleraci nemáme, Mercedes je ale podle záběrů na stovce nanejvýš o nějakou desetinu či dvě rychleji.
Smysl celého srovnání spočívá ve skutečnosti, že Korejci mají vůbec poprvé ve své nabídce vůz, který se může postavit i výkonným modelům od prémiových značek a dokázat s nimi držet krok, to bude pro leckoho jistě překvapivé. Navíc pokud řeč přijde na cenu, pak je Stinger GT jasně ve vedení - standardně totiž vychází na 1,4 milionu korun, s příplatky na 1,5 mil. Kč. Tady C43 teprve startuje.
Kia Stinger GT zvládá snadno držet krok s Mercedesem-AMG C43. Před pár lety by to bylo nemyslitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova