Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlepší Kia srovnala síly s Mercedesem od AMG. Troufalé? Posuďte sami
9.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samostatné dokumentace dynamických schopností korejské novinky nepůsobily bůhvíjak přesvědčivě, ale co když se Stinger GT postaví německému sedanu se skoro stejnými parametry?
Ještě před pár lety bylo zcela nemyslitelné, abychom pomýšleli na souboj Kie a Mercedesu. Portfolio korejské automobilky sice bylo patřičně široké a model Optima již nakukoval do vyšších pater trhu, nicméně ani tak nebyla tato značka pro třícípou hvězdu soupeřem. V rámci celku tomu není ani v současné době, nicméně s jedním modelem Kia dokáže ohrozit i vyšší ligu. A jak asi tušíte, jde o Stinger GT.
Nová korejská střela dostala ve vrcholné formě přeplňovaný 3,3litrový šestiválec, který byl naladěn na 370 koní. Jejich přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, se kterou může být spojen pohon zadních či všech čtyř kol. Zadokolku si v Evropě zatím nekoupíte, pohon 4x4 je zde nevyhnutelný a sním vůz na z klidu na stovku zrychlí za 4,9 sekundy.
To je prakticky totéž jako u Mercedesu-AMG C43. Ten se pyšní sice „jen“ třílitrovým šestiválcem a 367 koňmi, nicméně k dispozici má devítistupňový automat. Pohon všech kol je standardem i u něj, stovka za identických 4,9 sekundy jako v případě Kie tedy není velkým překvapením. Maximálka je však omezena na 250 km/h, zatímco Stinger GT může zvládnout o 20 km/h více.
Papír ale snese všechno, jaká je realita? Na měření nejvyšší rychlosti tentokráte nedošlo, srovnání akcelerace tu ale máme. Kdo by čekal, že Mercedes bude „jinde”, ten by se pletl - ve výsledku se zdá, že má trochu navrch, ale je to nepatrný rozdíl. Přesná data o akceleraci nemáme, Mercedes je ale podle záběrů na stovce nanejvýš o nějakou desetinu či dvě rychleji.
Smysl celého srovnání spočívá ve skutečnosti, že Korejci mají vůbec poprvé ve své nabídce vůz, který se může postavit i výkonným modelům od prémiových značek a dokázat s nimi držet krok, to bude pro leckoho jistě překvapivé. Navíc pokud řeč přijde na cenu, pak je Stinger GT jasně ve vedení - standardně totiž vychází na 1,4 milionu korun, s příplatky na 1,5 mil. Kč. Tady C43 teprve startuje.
Kia Stinger GT zvládá snadno držet krok s Mercedesem-AMG C43. Před pár lety by to bylo nemyslitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 29 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva