Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě

Kiu Stinger GT u nás ještě nekoupíte, na domácím trhu už je ale k dispozici. První recenze odhalují přesvědčivé zrychlení i schopnost jízdy bokem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě

9.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kiu Stinger GT u nás ještě nekoupíte, na domácím trhu už je ale k dispozici. První recenze odhalují přesvědčivé zrychlení i schopnost jízdy bokem.

Na přelomu loňského a letošního roku byla žhavým tématem Kia Stinger. Sportovní sedan si odbyl premiéru na autosalonu v Detroitu, záhy na to spatřila světlo světa evropská verze. Na sklonku března pak vůz debutoval ještě na domácí motor show v Soulu. Při té příležitosti značka oznámila, že stovky dosáhne rychleji, než se očekávalo, poté ale nastalo ticho.

Nyní máme důvod, proč se k sedanu vrátit. Na světě jsou totiž první recenze, které se soustředí na nejzábavnější aspekty vozu. Tedy na jeho akceleraci na stovku, respektive na schopnost driftovat. Obě kratochvíle jsou spojeny s verzí GT, která dostala 3,3litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 370 koní a 510 Nm. Právě ta by dle Korejců měla zvládnout sprint na 100 km/h již za 4,9 sekundy.

První video níže v záplavě jiných a pro nás obtížněji srozumitelných poznatků odhaluje, že sedan je ve skutečnosti ještě rychlejší. Během několika pokusů se totiž stopky zastaví na 4,8 sekundách, a to v momentě, kdy v autě jedou tři lidé. Rázem zde tak máme nejrychlejší produkční silniční model, jaký kdy automobilka vyrobila. Je ale třeba dodat, že s oním překonáním oficiálních dat je to trochu složitější. Udávaný čas je platný pro zadokolku, zatímco na videu vidíme provedení osazené pohonem 4x4.

Pro tuto variantu značka dosud technické parametry nezveřejnila, teprve časem tedy uvidíme, zda jsou podhodnocené či nikoliv. I kdyby ovšem Kia nakonec uvedla o trochu lepší číslo, než jakého bylo během nezávislého testu dosaženo, zájemce o vůz by to odradit nemělo - jak jsme již zmínili, oněch 4,8 sekundy vůz dosáhl se třemi lidmi na palubě, zatímco značka při svém měření dozajista usadí do kabiny jen řidiče.

V přímém směru je tedy Stinger GT působivou novinkou, okouzlit ale dokáže i při jízdě dveřmi napřed. Zde přitom velmi pravděpodobně jde již o zadokolku, která nejspíše bude schopna spálit gumy za několik málo minut. Zvláště pokud za volantem sedí někdo jako Choi Jung Won, který v loňském roce vyhrál korejské mistrovství v driftu a jenž by tedy nejspíše k podobným kratochvílím dokázal přinutit i Trabant.

Více vás již od sledování videí nebudeme zdržovat, přestože závěrem musíme dodat zmínku o zvukovém projevu. Ten až tak světoborný není, což by pro tuzemskou klientelu mohla mít smutnější zpráva. Na korejském trhu jsou totiž limity hluku nastavené obdobně jako v Evropě. Američané ovšem truchlit nemusí, neboť na ně čeká díky větší benevolenci úřadů daleko větší dávka decibelů.


Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 1 - Kia Stinger GT 2017 acceleration video 01Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 2 - Kia Stinger GT 2017 acceleration video 02
Kia Stinger GT zvládla i se třemi lidmi na palubě zrychlit na stovku za 4,8 sekundy

Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 3 - Kia Stinger GT 2017 prvni testy videoscreen 02Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 4 - Kia Stinger GT 2017 prvni testy videoscreen 03Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 5 - Kia Stinger GT 2017 prvni testy videoscreen 05Nejrychlejší Kia historie předvedla svou akceleraci, ohromí i s třemi lidmi na palubě - 6 - Kia Stinger GT 2017 prvni testy videoscreen 06
Šampión v driftu pak dokázal, že zadní pneumatiky lze vcelku snadno spálit na požádání

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.