Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší SUV světa to rozbalilo na německé dálnici, jede neuvěřitelně dobře
18.12.2018 | Petr Prokopec
Slabé auto to není ani náhodou, s více jak dvěma metry na šířku a hmotností dvě a čtvrt tuny ale přesto neslibuje zázraky. V reálu je ovšem snad koná, až je těžké mu uvěřit 650 koní.
Od představení Lamborghini Urus uplynul již více než rok. Přesto vůbec první světové SSUV neboli Supersportovní SUV, jak vůz tituluje samotná automobilka, není v provozu prakticky vidět. Je to dáno nejen tím, že prozatím se jich k zákazníkům moc nedostalo (a při jeho ceně ani nedostane), může za to i rychlosti, jakou tento model dokáže vyvinout. Stačí, abyste jen na pár sekund zavřeli oči a to, co kdysi byla malá nepatrná tečka daleko za vámi, je náhle malá nepatrná tečka daleko před vámi.
Už pár dnů bezpečně víme, že jde nejen o nejrychlejší, ale i nejlépe zrychlující SUV planety, přes potenciál vozu ze Sant'Agata Bolognese nejlépe ukazuje přiložené video, zejména pak jeho začátek. Po uplynutí jedné minuty a pětačtyřiceti sekund totiž dochází k zašlápnutí plynového pedálu a bleskurychlém startu z místa. O nějakých čtyřiačtyřicet vteřin později však již Urus jede 300 km/h. Ano, čtete správně, tento obrovitý dvoutunový italský mastodont skutečně nepotřebuje ani třičtvrtě minuty, aby dosáhl magické třístovky.
Je sice pravdou, že meta 300 km/h již není tak nedostupná jako kdysi, dnes se automobilky zaměřují na vyšší hodnoty. Ovšem pokaždé u toho stojí technologicky propracovaný supersport, jehož výkon nebývá daleko od 1 000 k. Urus jich ovšem má k dispozici „pouze“ 650, navíc nepatří do nejnižší váhové kategorie a jeho aerodynamika rovněž nevzbuzuje aplaus. O to více je třeba zatleskat dynamice samotného SSUV.
Automobilka uvádí, že zrychlení z klidu na stovku proběhne za 3,6 sekundy a na dvoustovku za 12,8 sekundy. Ze záznamu se ovšem zdá, že tato data jsou podhodnocená - nejspíše záměrně ve stylu Audi (které nakonec Lamborghini fakticky ovládá), aby udávaných hodnot mohlo být dosaženo kdykoliv a kdekoliv. Prázdný Autobahn a chladný vzduch však osmiválcovému bi-turbu pod kapotou svědčí, prvního mezníku tak Urus dosáhne okolo 3 sekund a druhého okolo 12.
Rozlet Itala pak brzdí omezovač ve 305 km/h, nicméně způsob, jakým se toto Lambo dostane na onu třístovku, jen naznačuje, že Urus by snadno mohl konkurovat i svým dvoudveřovým sourozencům. A to vlastně nikoliv jen dynamikou, ale i zvukovým doprovodem. Ač má totiž modelu Huracán o dva a vůči modelu Aventador dokonce o čtyři válce méně, i tak čtyřlitrová jednotka svými tóny bez problémů plní celou kabinu.
Pokud se tedy kdokoliv obával, že novinka již nebude plnohodnotným Lamborghini, může zase klidně spát. Urus je divoký na pohled i v rámci dynamiky, enormní zájem (na poměry tak exkluzivní značky) o něj tedy nepřekvapí. Rekordním registracím ale tak trochu zasekla tipec nová homologace opodstatněná změnou metodiky měření spotřeby a emisí. Zářijové registrace v Evropě tak díky tomu poklesly jen na 15 kusů a ty říjnové na 16. Bude však lépe.
Dynamika nového italského SSUV je vskutku dechberoucí. Při pohledu na záběry pouze z kabiny by tak asi nikdo netipoval, že Lamborghini Urus má čtyři dveře a 2,2 tuny na hmotnosti
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva