Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší SUV světa to rozbalilo na německé dálnici, jede neuvěřitelně dobře
18.12.2018 | Petr Prokopec
Slabé auto to není ani náhodou, s více jak dvěma metry na šířku a hmotností dvě a čtvrt tuny ale přesto neslibuje zázraky. V reálu je ovšem snad koná, až je těžké mu uvěřit 650 koní.
Od představení Lamborghini Urus uplynul již více než rok. Přesto vůbec první světové SSUV neboli Supersportovní SUV, jak vůz tituluje samotná automobilka, není v provozu prakticky vidět. Je to dáno nejen tím, že prozatím se jich k zákazníkům moc nedostalo (a při jeho ceně ani nedostane), může za to i rychlosti, jakou tento model dokáže vyvinout. Stačí, abyste jen na pár sekund zavřeli oči a to, co kdysi byla malá nepatrná tečka daleko za vámi, je náhle malá nepatrná tečka daleko před vámi.
Už pár dnů bezpečně víme, že jde nejen o nejrychlejší, ale i nejlépe zrychlující SUV planety, přes potenciál vozu ze Sant'Agata Bolognese nejlépe ukazuje přiložené video, zejména pak jeho začátek. Po uplynutí jedné minuty a pětačtyřiceti sekund totiž dochází k zašlápnutí plynového pedálu a bleskurychlém startu z místa. O nějakých čtyřiačtyřicet vteřin později však již Urus jede 300 km/h. Ano, čtete správně, tento obrovitý dvoutunový italský mastodont skutečně nepotřebuje ani třičtvrtě minuty, aby dosáhl magické třístovky.
Je sice pravdou, že meta 300 km/h již není tak nedostupná jako kdysi, dnes se automobilky zaměřují na vyšší hodnoty. Ovšem pokaždé u toho stojí technologicky propracovaný supersport, jehož výkon nebývá daleko od 1 000 k. Urus jich ovšem má k dispozici „pouze“ 650, navíc nepatří do nejnižší váhové kategorie a jeho aerodynamika rovněž nevzbuzuje aplaus. O to více je třeba zatleskat dynamice samotného SSUV.
Automobilka uvádí, že zrychlení z klidu na stovku proběhne za 3,6 sekundy a na dvoustovku za 12,8 sekundy. Ze záznamu se ovšem zdá, že tato data jsou podhodnocená - nejspíše záměrně ve stylu Audi (které nakonec Lamborghini fakticky ovládá), aby udávaných hodnot mohlo být dosaženo kdykoliv a kdekoliv. Prázdný Autobahn a chladný vzduch však osmiválcovému bi-turbu pod kapotou svědčí, prvního mezníku tak Urus dosáhne okolo 3 sekund a druhého okolo 12.
Rozlet Itala pak brzdí omezovač ve 305 km/h, nicméně způsob, jakým se toto Lambo dostane na onu třístovku, jen naznačuje, že Urus by snadno mohl konkurovat i svým dvoudveřovým sourozencům. A to vlastně nikoliv jen dynamikou, ale i zvukovým doprovodem. Ač má totiž modelu Huracán o dva a vůči modelu Aventador dokonce o čtyři válce méně, i tak čtyřlitrová jednotka svými tóny bez problémů plní celou kabinu.
Pokud se tedy kdokoliv obával, že novinka již nebude plnohodnotným Lamborghini, může zase klidně spát. Urus je divoký na pohled i v rámci dynamiky, enormní zájem (na poměry tak exkluzivní značky) o něj tedy nepřekvapí. Rekordním registracím ale tak trochu zasekla tipec nová homologace opodstatněná změnou metodiky měření spotřeby a emisí. Zářijové registrace v Evropě tak díky tomu poklesly jen na 15 kusů a ty říjnové na 16. Bude však lépe.
Dynamika nového italského SSUV je vskutku dechberoucí. Při pohledu na záběry pouze z kabiny by tak asi nikdo netipoval, že Lamborghini Urus má čtyři dveře a 2,2 tuny na hmotnosti
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1