Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

19.6.2019 | Petr Miler

Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.

Škoda Scala je zajímavé auto s celkem nezajímavou nabídkou motorů. Na to, že se tváří jako „český Golf”, má k motorové paletě svého vzoru dost daleko a náročnější zákazník si může koupit jen jednu jedinou verzi. Tříválce jsou nepřijatelné pro všechno, čím jsou, diesel 1,6 TDI je příliš malý na to, aby prodal výhody naftových motorů a pak už zbývá jen 150koňový 1,5 TSI. Právě ten působí dojmem, že by mohl se Scalou slušně zahýbat. A není to jen dojem, jak ukazuje přiložené video.

Pořízeno bylo na německé dálnici, kde řidiče nenapadlo nic lepšího, než auto vzít a rozjet se s ním z klidu až na jeho maximální rychlost. A je to překvapivě rychlé představení. Na tachometrové stovce je Scala 1,5 TSI asi za 8,5 sekundy, na 160 km/h za 20 s, na 200 km/h ji to trvá necelých 35 sekund a po necelé minutě ukáže tachometr 246 km/h. Pak řidiče zbrzdí provoz, ale o mnoho více by asi stejně nejel.

To je dynamika překonávající technické parametry a i když je nepochybné, že ji výrazně pomohla odchylka tachometru a ve druhé polovině videa hlavně jízda z kopce, je to stejně zajímavé představení. Scala 1,5 TSI je navzdory své „vrcholnosti” pořád docela obyčejné auto se 150koňovým turbem, žádné RS a jako takové působí evidentně velmi živě. V tomto zjevně dobře navazuje na dřívější Rapid 1,2 TSI, který navzdory malému motoru též předváděl velmi slušnou dynamiku, i bez kopce. Na videu navíc vidíme verzi s automatem DSG, až dorazí alternativa s manuálním šestikvaltem, bude Scala 1,5 TSI nejen levnější, ale dost možná ještě rychlejší - dvouspojkové automaty nebývají zejména ve vyšších rychlostech zase tak efektivní, jak se tváří.


Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 1 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 01Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 2 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 02Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 3 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 03Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 4 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 04Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 5 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 05
Vůbec špatně si nevedla Škoda Scala 1,5 TSI při akceleraci na německé dálnici. Sice s pomocí gravitace, ale i tak jede líp, než by mnozí čekali

Zdroj: Schwaben Checker@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše