Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

19.6.2019 | Petr Miler

Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Scala přichází v době, která výkonným verzím obyčejných aut přeje stále méně, přesto alespoň jeden slušný motor nabízí. A ten se zjevně dokáže postarat o velmi dobré dynamické představení.

Škoda Scala je zajímavé auto s celkem nezajímavou nabídkou motorů. Na to, že se tváří jako „český Golf”, má k motorové paletě svého vzoru dost daleko a náročnější zákazník si může koupit jen jednu jedinou verzi. Tříválce jsou nepřijatelné pro všechno, čím jsou, diesel 1,6 TDI je příliš malý na to, aby prodal výhody naftových motorů a pak už zbývá jen 150koňový 1,5 TSI. Právě ten působí dojmem, že by mohl se Scalou slušně zahýbat. A není to jen dojem, jak ukazuje přiložené video.

Pořízeno bylo na německé dálnici, kde řidiče nenapadlo nic lepšího, než auto vzít a rozjet se s ním z klidu až na jeho maximální rychlost. A je to překvapivě rychlé představení. Na tachometrové stovce je Scala 1,5 TSI asi za 8,5 sekundy, na 160 km/h za 20 s, na 200 km/h ji to trvá necelých 35 sekund a po necelé minutě ukáže tachometr 246 km/h. Pak řidiče zbrzdí provoz, ale o mnoho více by asi stejně nejel.

To je dynamika překonávající technické parametry a i když je nepochybné, že ji výrazně pomohla odchylka tachometru a ve druhé polovině videa hlavně jízda z kopce, je to stejně zajímavé představení. Scala 1,5 TSI je navzdory své „vrcholnosti” pořád docela obyčejné auto se 150koňovým turbem, žádné RS a jako takové působí evidentně velmi živě. V tomto zjevně dobře navazuje na dřívější Rapid 1,2 TSI, který navzdory malému motoru též předváděl velmi slušnou dynamiku, i bez kopce. Na videu navíc vidíme verzi s automatem DSG, až dorazí alternativa s manuálním šestikvaltem, bude Scala 1,5 TSI nejen levnější, ale dost možná ještě rychlejší - dvouspojkové automaty nebývají zejména ve vyšších rychlostech zase tak efektivní, jak se tváří.


Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 1 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 01Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 2 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 02Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 3 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 03Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 4 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 04Nejsilnější Škoda Scala ukázala zrychlení na Autobahnu, rozjela se až na 246 km/h - 5 - Skoda Scala 15 TSI acceleration Autobahn 05
Vůbec špatně si nevedla Škoda Scala 1,5 TSI při akceleraci na německé dálnici. Sice s pomocí gravitace, ale i tak jede líp, než by mnozí čekali

Zdroj: Schwaben Checker@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.