Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsportovnější BMW vyzvalo na souboj to nejluxusnější. Jasná věc? Vlastně ano
12.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bez technických dat v ruce byste asi tomuto klání věštili vítěze v podobě menšího, lehčího a ostřejšího modelu. Jenže když má ten větší přes 600 koní...
Pokud přijde řeč na sportovní vozy, pro mnoho lidí je ukazatelem jejich schopností akcelerace z klidu na stovku. Tento údaj samozřejmě má svou váhu, nicméně na druhou stranu vám již nenaznačí, jak rychle dokáže daný vůz obkroužit třeba Nordschleife - v takové chvíli zkrátka přichází v potaz i řada dalších faktorů. To ale především milovníkům závodů ve sprintu nevysvětlíte, pro ně je alfou i omegou všehobytí právě zrychlení v přímém směru.
Proč takový úvod, ptáte se? Kvůli přiloženému videu, které mapuje sprint dvou BMW. Jedním je asi nejsportovnější model, jaký má německá automobilka aktuálně k dispozici, a sice kupé M4, navíc osazené paketem M Competition. Očekávat tedy lze 450 koní a 550 Nm točivého momentu, které ženou vpřed vůz o hmotnosti 1 500 kilogramů. Stovka by tedy na tachometru měla dle výrobce naskočit za rovné 4 sekundy.
Ve druhém rohu stojí BMW M760Li, tedy pro změnu nejluxusnější, ale současně také nejvýkonnější model značky, který disponuje 610 koňmi, 800 Nm, 2 180 kg a stovkou za 3,7 sekundy. Evidentně je tedy v přímém směru rychlejší, nicméně papír snese leccos a hlavně - tohle je akcelerace na 100 km/h, při niž M760Li značně pomáhá pohon všech kol xDrive. Jak tomu tedy bude v praxi na 400 metrech, na kterých se vozy podívají s rychlostí i daleko za stokilometrovou rychlost?
Jak sami uvidíte, sedmička je v tomto klání rychlejší i ve skutečnosti, to přes dva cestující a chladící box na palubě. M4 v souboji na čtvrtmíli nezaostala příliš (máme tu časy 11,88 s versus 12,12 s), ale také ne úplně málo a kupé postupem času náskok M760Li získaný na startu ani nestahuje. Pochopitelně to neznamená, že jde o sportovnější či řidičsky zajímavý model, rozhodně to ale dosvědčuje, jak ohromně rychlá tato sedma je - přes veškerý svůj komfort a z něj pramenící hmotnost.
Na závěr dodejme jednu smutnou tečku. Ta souvisí s dvanáctiválcovým motorem, který M760Li používá a který z nabídky po letošním květnu na nějaký čas vypadne kvůli novým testům emisí a normám EU. S ním zmizí z nabídky i současná M3, která už se do ní ani nevrátí, M4 ale bude v prodeji i nadále.
Bez jakýchkoli dat po ruce byste asi nečekali, že nejostřejší M4 bude stačit jakákoli verze luxusní řady 7. Realita je ale taková, že M760Li se s M4 vypořádá vcelku bez problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB