Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou

Poslední Opel Kadett byl vyroben v roce 1991 a dnes je zázrak vůbec nějaký spatřit na silnici, natož se pak od něj dočkat jakékoli dynamiky. Tenhle stroj ale v Německu nemá sobě rovného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou

26.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poslední Opel Kadett byl vyroben v roce 1991 a dnes je zázrak vůbec nějaký spatřit na silnici, natož se pak od něj dočkat jakékoli dynamiky. Tenhle stroj ale v Německu nemá sobě rovného.

Svého času byl Opel Kadett jedním z nejpopulárnějších zahraničních aut na českém trhu, stejně jako třeba druhá generace Volkswagenu Golf či Ford Escort. Právě toto trio po pádu Železné opony patřila mezi nejprodávanější vozy, bez ohledu na stáří. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Kadett je momentálně minulostí, poslední exemplář Opel vyrobil v roce 1991. S nástupcem pak dorazilo označení Astra, které zůstává ve hře dodnes.

Jakkoliv ale čas od času dorazí z Rüsselsheimu spekulace, že by se Kadett mohl vrátit, oficiálně nic takového potvrzeno nebylo. Na tento model tedy nyní můžeme pouze vzpomínat, aktuálně s velkou nostalgickou slzou v oku. Auto na videu níže totiž může směle kandidovat na nejzběsilejší sleeper světa - na první pohled vypadá docela neškodně, realita je ale diametrálně odlišná.

Vůz prošel výraznou úpravou u tuningové firmy WKT, která z motorového prostoru vyhodila původní 1,6litrový čtyřválec a na jeho místo napěchovala přepracovaný dvoulitr Ecotec. S tím zároveň dorazila i nová turbodmychadla, u nichž byl loni plnící tlak nastaven na 2,45 baru. Kadett tedy rázem disponoval 900 koňmi, jež se navíc nově opíraly do asfaltu ve všech čtyřech rozích.

U této konfigurace ale majitel očividně dlouho nezůstal, v uplynulých měsících došlo na další ladění. Plnicí tlak tak byl zvýšen na 3,1 baru, zároveň dorazila i zesílená převodovka F28. Ta nyní se systémem 4x4 páruje 1 250 koní, což je neskutečný výkon nejen na dvoulitr, ale především na Kadett. Nakonec tak ani nepřekvapí, že se tento stroj právě stal nejrychlejším čtyřválcovým vozem Německa.

Jak rychlý tedy je? Jak je patrné na videu, počáteční rozjezd až tak neohromí, třebaže čtyřsekundová akceleraci z klidu na stovku rozhodně není k zahození. Poté ovšem řidič přestane šetřit techniku a nastává kalup, jakému se nemohou měřit ani ty nejrychlejší supersporty světa. Ze stovky na dvoustovku to totiž Kadett zvládne za 3,7 sekundy, ze dvoustovky na třístovku za 6,3 sekund.

Pokud tedy nepatříte mezi ty, kteří měli problém s maturitou z matematiky, jistě jste si již spočítali, že z klidu na třístovku tento letitý hatchback zrychluje za rovných 14 sekund a ze stovky na třístovku za 10 - tomu se nemůže rovnat ani Bugatti Chiron, tomu se nemůže rovnat skoro nic.

Více nemá smysl dodávat, místo zbytečných slov vás tak rovnou pozveme ke sledování onoho videa. To mapuje rozlet Opelu Kadett až na 314 km/h, stejně jako třeba jeho vykuchaný interiér, kde ale možná i překvapivě zůstala prakticky nedotčená palubka. Sériově pak působí i volant a sedadla, což dojem sleeperu jen umocňuje.


Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou - 1 - Opel Kadett WKT 2018 0-314 kmh videoscreen 01Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou - 2 - Opel Kadett WKT 2018 0-314 kmh videoscreen 02Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou - 3 - Opel Kadett WKT 2018 0-314 kmh videoscreen 03Starý Opel na sprintech překvapil všechny. Je neskutečné, co má pod kapotou - 4 - Opel Kadett WKT 2018 0-314 kmh videoscreen 04
Letitý Opel Kadett dostal u firmy WKT do vínku 1 250 koní, se kterými zvládá zrychlit z klidu na třístovku za rovných 14 sekund. Rychlejší čtyřválcové auto momentálně v Německu neexistuje

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.