Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si na desetiválcový supersport s manuálem nechal dát kouli na volant
25.8.2019 | Petr Miler
Je to žádoucí auto ve výjimečné verzi a velice dobrém stavu, ale k čemu probůh někdo potřebuje zrovna na takovém autě kouli na volantu?
Než Audi začalo prodávat současnou R8 výlučně s automatickým řazením, nabízelo jeho předchozí generaci v obou motorizacích i s šestistupňovým manuálem. Vedle verzí s automaty se jich prodala hrstka, zejména pak těch s motorem 5,2 V10 FSI, v prodeji dnes desetiválců s „fofrklackem” najdete jen pár jednotek.
Občas se ze zájmu podíváme, jestli náhodou nezlevnily (to si pište, že ne...), protože jde vzhledem k výjimečnosti o dosti drahé zboží, na které obvykle potřebujete miliony korun. Na auto, které můžete vidět níže, stačí „jen” 69 999 Eur, tedy asi 1,82 milionu Kč. Zajímavé není jen tím, je to sympatická specifikace, vypadá zachovale, originálně, má najeto pouze 33 000 km, druhého majitele a kompletní servisní historii. Zajímavá koupě? Dost možná, ještě více než všechno zmíněné nás ale zaujal pohled do interiéru.
Je obecně zachovalý, na levé spodní části volantu se ale nachází úchyt pro tzv. kouli. Volant je tedy pevně sevřen dvojicí kovových segmentů, v nichž neprokluzuje, do kulatého otvoru se pak zasune koule na krátké tyči. Smyslem tohoto zařízení je usnadnění manévrování zejména na místě - vídáme jej typicky na dodávkách, jejichž řidiči si ve městě užijí své a vhledem k množství otáček volantu těchto aut mezi dorazy by se snad utočili k smrti. V těchto případech je to praktický doplněk, ale na supersportu?
Podle specifikací má volant první generace Audi R8 3,125 otáčky mezi dorazy, což znamená, že vás jen něco málo přes 1,5 otáčky volantu ze středové polohy vás dělí od plného rejdu. V praxi tedy jen zřídka musíte přehmátnout, většinou může nechat obě ruce stále ve stejné poloze, jak to u supersportů bývá. Proč si tedy někdo z dosavadních majitelů nechal dát na volant kouli, nás zcela míjí, zato chápeme, proč prodejce nesundal její úchyt - dozajista zdevastoval kůži na volantu. I kvůli těmto následkům je použití tohoto řešení zrovna na takovém autě obtížné rozumět...
Krásné auto ve výjimečné specifikaci, zdánlivé dobrém stavu a za dobrou cenu. Ale co ta koule na volantu?
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 9 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva