Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si na desetiválcový supersport s manuálem nechal dát kouli na volant
25.8.2019 | Petr Miler
Je to žádoucí auto ve výjimečné verzi a velice dobrém stavu, ale k čemu probůh někdo potřebuje zrovna na takovém autě kouli na volantu?
Než Audi začalo prodávat současnou R8 výlučně s automatickým řazením, nabízelo jeho předchozí generaci v obou motorizacích i s šestistupňovým manuálem. Vedle verzí s automaty se jich prodala hrstka, zejména pak těch s motorem 5,2 V10 FSI, v prodeji dnes desetiválců s „fofrklackem” najdete jen pár jednotek.
Občas se ze zájmu podíváme, jestli náhodou nezlevnily (to si pište, že ne...), protože jde vzhledem k výjimečnosti o dosti drahé zboží, na které obvykle potřebujete miliony korun. Na auto, které můžete vidět níže, stačí „jen” 69 999 Eur, tedy asi 1,82 milionu Kč. Zajímavé není jen tím, je to sympatická specifikace, vypadá zachovale, originálně, má najeto pouze 33 000 km, druhého majitele a kompletní servisní historii. Zajímavá koupě? Dost možná, ještě více než všechno zmíněné nás ale zaujal pohled do interiéru.
Je obecně zachovalý, na levé spodní části volantu se ale nachází úchyt pro tzv. kouli. Volant je tedy pevně sevřen dvojicí kovových segmentů, v nichž neprokluzuje, do kulatého otvoru se pak zasune koule na krátké tyči. Smyslem tohoto zařízení je usnadnění manévrování zejména na místě - vídáme jej typicky na dodávkách, jejichž řidiči si ve městě užijí své a vhledem k množství otáček volantu těchto aut mezi dorazy by se snad utočili k smrti. V těchto případech je to praktický doplněk, ale na supersportu?
Podle specifikací má volant první generace Audi R8 3,125 otáčky mezi dorazy, což znamená, že vás jen něco málo přes 1,5 otáčky volantu ze středové polohy vás dělí od plného rejdu. V praxi tedy jen zřídka musíte přehmátnout, většinou může nechat obě ruce stále ve stejné poloze, jak to u supersportů bývá. Proč si tedy někdo z dosavadních majitelů nechal dát na volant kouli, nás zcela míjí, zato chápeme, proč prodejce nesundal její úchyt - dozajista zdevastoval kůži na volantu. I kvůli těmto následkům je použití tohoto řešení zrovna na takovém autě obtížné rozumět...
Krásné auto ve výjimečné specifikaci, zdánlivé dobrém stavu a za dobrou cenu. Ale co ta koule na volantu?
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 3 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda