Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si na desetiválcový supersport s manuálem nechal dát kouli na volant
25.8.2019 | Petr Miler
Je to žádoucí auto ve výjimečné verzi a velice dobrém stavu, ale k čemu probůh někdo potřebuje zrovna na takovém autě kouli na volantu?
Než Audi začalo prodávat současnou R8 výlučně s automatickým řazením, nabízelo jeho předchozí generaci v obou motorizacích i s šestistupňovým manuálem. Vedle verzí s automaty se jich prodala hrstka, zejména pak těch s motorem 5,2 V10 FSI, v prodeji dnes desetiválců s „fofrklackem” najdete jen pár jednotek.
Občas se ze zájmu podíváme, jestli náhodou nezlevnily (to si pište, že ne...), protože jde vzhledem k výjimečnosti o dosti drahé zboží, na které obvykle potřebujete miliony korun. Na auto, které můžete vidět níže, stačí „jen” 69 999 Eur, tedy asi 1,82 milionu Kč. Zajímavé není jen tím, je to sympatická specifikace, vypadá zachovale, originálně, má najeto pouze 33 000 km, druhého majitele a kompletní servisní historii. Zajímavá koupě? Dost možná, ještě více než všechno zmíněné nás ale zaujal pohled do interiéru.
Je obecně zachovalý, na levé spodní části volantu se ale nachází úchyt pro tzv. kouli. Volant je tedy pevně sevřen dvojicí kovových segmentů, v nichž neprokluzuje, do kulatého otvoru se pak zasune koule na krátké tyči. Smyslem tohoto zařízení je usnadnění manévrování zejména na místě - vídáme jej typicky na dodávkách, jejichž řidiči si ve městě užijí své a vhledem k množství otáček volantu těchto aut mezi dorazy by se snad utočili k smrti. V těchto případech je to praktický doplněk, ale na supersportu?
Podle specifikací má volant první generace Audi R8 3,125 otáčky mezi dorazy, což znamená, že vás jen něco málo přes 1,5 otáčky volantu ze středové polohy vás dělí od plného rejdu. V praxi tedy jen zřídka musíte přehmátnout, většinou může nechat obě ruce stále ve stejné poloze, jak to u supersportů bývá. Proč si tedy někdo z dosavadních majitelů nechal dát na volant kouli, nás zcela míjí, zato chápeme, proč prodejce nesundal její úchyt - dozajista zdevastoval kůži na volantu. I kvůli těmto následkům je použití tohoto řešení zrovna na takovém autě obtížné rozumět...
Krásné auto ve výjimečné specifikaci, zdánlivé dobrém stavu a za dobrou cenu. Ale co ta koule na volantu?
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda