Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si na desetiválcový supersport s manuálem nechal dát kouli na volant
25.8.2019 | Petr Miler
Je to žádoucí auto ve výjimečné verzi a velice dobrém stavu, ale k čemu probůh někdo potřebuje zrovna na takovém autě kouli na volantu?
Než Audi začalo prodávat současnou R8 výlučně s automatickým řazením, nabízelo jeho předchozí generaci v obou motorizacích i s šestistupňovým manuálem. Vedle verzí s automaty se jich prodala hrstka, zejména pak těch s motorem 5,2 V10 FSI, v prodeji dnes desetiválců s „fofrklackem” najdete jen pár jednotek.
Občas se ze zájmu podíváme, jestli náhodou nezlevnily (to si pište, že ne...), protože jde vzhledem k výjimečnosti o dosti drahé zboží, na které obvykle potřebujete miliony korun. Na auto, které můžete vidět níže, stačí „jen” 69 999 Eur, tedy asi 1,82 milionu Kč. Zajímavé není jen tím, je to sympatická specifikace, vypadá zachovale, originálně, má najeto pouze 33 000 km, druhého majitele a kompletní servisní historii. Zajímavá koupě? Dost možná, ještě více než všechno zmíněné nás ale zaujal pohled do interiéru.
Je obecně zachovalý, na levé spodní části volantu se ale nachází úchyt pro tzv. kouli. Volant je tedy pevně sevřen dvojicí kovových segmentů, v nichž neprokluzuje, do kulatého otvoru se pak zasune koule na krátké tyči. Smyslem tohoto zařízení je usnadnění manévrování zejména na místě - vídáme jej typicky na dodávkách, jejichž řidiči si ve městě užijí své a vhledem k množství otáček volantu těchto aut mezi dorazy by se snad utočili k smrti. V těchto případech je to praktický doplněk, ale na supersportu?
Podle specifikací má volant první generace Audi R8 3,125 otáčky mezi dorazy, což znamená, že vás jen něco málo přes 1,5 otáčky volantu ze středové polohy vás dělí od plného rejdu. V praxi tedy jen zřídka musíte přehmátnout, většinou může nechat obě ruce stále ve stejné poloze, jak to u supersportů bývá. Proč si tedy někdo z dosavadních majitelů nechal dát na volant kouli, nás zcela míjí, zato chápeme, proč prodejce nesundal její úchyt - dozajista zdevastoval kůži na volantu. I kvůli těmto následkům je použití tohoto řešení zrovna na takovém autě obtížné rozumět...
Krásné auto ve výjimečné specifikaci, zdánlivé dobrém stavu a za dobrou cenu. Ale co ta koule na volantu?
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis