Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný
16.11.2018 | Mirek Mazal
Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.
Volkswagen už pátým rokem vyrábí excelentní Golf sedmé generace ve verzi R. V našem redakčním testu zaujal nejen svou rychlostí, kterou od vozu s výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 380 Nm (facelift přinesl ještě 10 koníků navíc a 20 Nm k dobru) tak nějak očekáváte, ale i bezchybnou každodenní použitelností a uživatelskou přívětivostí. Může to být pravý vlk v rouše beránčím, se kterým ráno odvezete děti do školy a odpoledne si s ním zařádíte na okruhu - obojí zvládne s velkou grácií.
Zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy a nepopsatelná schopnost zvládat svou dynamiku klidně i v rychlostech přes 250 km/h v hávu rodinného hatchbacku ale nevyjde zrovna lacino. Auto stojí více jak milion korun a provozní náklady též nepatří k nejnižším. Jeho motor je sice relativně úsporný, 300koňový potenciál s krátce poskládanou převodovkou a pohonem 4x4 ale za méně jak 10 litrů benzinu jezdí jen s velkým sebezapřením. Co tedy s tím, pokud se vám „eRko” přesto vizuálně líbí, ale „živit” ho nechcete?
Někdo takový se našel na jihu Holandska, a tak se rozhodl, že si Golf R tak trochu vyrobí doma. Nechápejte to špatně, neznámý kutil koupil u dealera slabší variantu s motorem 2,0 TDI a zbytek doladil vlastníma rukama. Na první pohled odvedl dokonalou práci, odpovídají specifické nárazníky, kola, snížený podvozek, brzdy, znáčky, dokonce i čtveřice koncovek výfuku. Právě ta je jediným slabším místem - výfuky zpod nárazníku vykukují o trochu více než u originálu.
Něčeho takového by si ale všimli jen znalci a ani to by nebylo stoprocentní vodítko, třeba kvůli neoriginálnímu výfuku. Faleš tady odhalil až nizozemský registr, který hovoří o dieselovém motoru s výkonem 184 koní pod kapotou. Pravděpodobně jde tedy původně o variantu GTD, která sice též nevyšla lacino, ceny Golfů R v Nizozemsku se ale vzhledem k obecně vyšším cenám a specifickému zdanění šplhají v přepočtu až ke 2 milionům korun. A benzin je tam nejdražší v zemích EU...
Tento holandský Golf je na první pohled úctyhodný 300koňový top model. Ve skutečnosti jde ale o dvoulitrový diesel, který si na verzi R jen dokonale hraje
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva