Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný
16.11.2018 | Mirek Mazal
Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.
Volkswagen už pátým rokem vyrábí excelentní Golf sedmé generace ve verzi R. V našem redakčním testu zaujal nejen svou rychlostí, kterou od vozu s výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 380 Nm (facelift přinesl ještě 10 koníků navíc a 20 Nm k dobru) tak nějak očekáváte, ale i bezchybnou každodenní použitelností a uživatelskou přívětivostí. Může to být pravý vlk v rouše beránčím, se kterým ráno odvezete děti do školy a odpoledne si s ním zařádíte na okruhu - obojí zvládne s velkou grácií.
Zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy a nepopsatelná schopnost zvládat svou dynamiku klidně i v rychlostech přes 250 km/h v hávu rodinného hatchbacku ale nevyjde zrovna lacino. Auto stojí více jak milion korun a provozní náklady též nepatří k nejnižším. Jeho motor je sice relativně úsporný, 300koňový potenciál s krátce poskládanou převodovkou a pohonem 4x4 ale za méně jak 10 litrů benzinu jezdí jen s velkým sebezapřením. Co tedy s tím, pokud se vám „eRko” přesto vizuálně líbí, ale „živit” ho nechcete?
Někdo takový se našel na jihu Holandska, a tak se rozhodl, že si Golf R tak trochu vyrobí doma. Nechápejte to špatně, neznámý kutil koupil u dealera slabší variantu s motorem 2,0 TDI a zbytek doladil vlastníma rukama. Na první pohled odvedl dokonalou práci, odpovídají specifické nárazníky, kola, snížený podvozek, brzdy, znáčky, dokonce i čtveřice koncovek výfuku. Právě ta je jediným slabším místem - výfuky zpod nárazníku vykukují o trochu více než u originálu.
Něčeho takového by si ale všimli jen znalci a ani to by nebylo stoprocentní vodítko, třeba kvůli neoriginálnímu výfuku. Faleš tady odhalil až nizozemský registr, který hovoří o dieselovém motoru s výkonem 184 koní pod kapotou. Pravděpodobně jde tedy původně o variantu GTD, která sice též nevyšla lacino, ceny Golfů R v Nizozemsku se ale vzhledem k obecně vyšším cenám a specifickému zdanění šplhají v přepočtu až ke 2 milionům korun. A benzin je tam nejdražší v zemích EU...
Tento holandský Golf je na první pohled úctyhodný 300koňový top model. Ve skutečnosti jde ale o dvoulitrový diesel, který si na verzi R jen dokonale hraje
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 9 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 10 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999