Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem
25.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se na start sprintu postaví dva vozy s turbomotory o výkonu 300 koní, pohonem 4x4 a podobnou hmotností, čekáte jistě vyrovnaný souboj. Jednomu z motorů tady ale poněkud ujel vlak.
Subaru zaspalo dobu. Auta s pověstí civilních rallye speciálů v jedno chvíli přestaly stíhat reagovat na vývoj konkurentů, kteří by si před pár lety ani nedovolili pomýšlet na souboj tváří v tvář. Teď v klidu přijede vrcholný model masového hatchbacku a ukáže záda kdysi respektovanému sportovnímu náčiní.
Obavy z případného měření sil na čtvrtmíli naznačil už náš někdejší test na letišti, kdy se japonská studnice řidičských emocí musela hodně snažit, aby uhájila svou pověst před mnohem slabší Octavií RS. Zklamaní fanoušci zažijí druhou ránu pod pás, protože tentokrát na start zavítala Impreza WRX STi z roku 2009 proti Golfu R před faceliftem.
Svého času by to byla jasná věc pro Subaru, ale doba se změnila. Evropský přeplňovaný dvoulitr roznese na kopytech Japonce, který se snaží stále pasovat do role tréninkového speciálu pro závodní jezdce. Početná základna vyznavačů Subaru Tecnica International tradičně nebude souhlasit, ale je potřeba si přiznat hořkou porážku.
Golf 7 R disponuje přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 221 kW (300 koní) a 380 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku putuje všechen výkon na obě nápravy, které dovedou zrychlovat na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Subaru si proti němu věřilo s 2,5litrovým turbo-boxerem o výkonu též 221 kW (300 koní) a 407 Nm. Přes šestistupňový manuál jde energie agregátu na všechna čtyři kola. Udávané zrychlení je 5,2 vteřiny, tedy o tři desetiny horší. To je nemilé, když máte objemnější motor, stejný maximální výkon, více točivého momentu a nikterak závratně vyšší hmotnost. Jenže realita je pro Subaru ještě mnohem horší.
Na uzavřené trati Golf ukázal, že se nebojí dunivého zvuku a mohutného nasávacího otvoru na přední kapotě. Vítěz s logem VW projel cíl v čase 11,61 sekundy rychlostí 188,5 km/h. Subaru dojelo v čase 13,99 sekundy rychlostí 160,4 km/h. To je obrovský rozdíl a nemalujte si, že by srovnání s novějším STi dopadlo lépe - i to jsme dříve několikrát testovali a slova „zůstanu svůj” z titulku jedné z recenzí pro něj platí v dobrém i zlém. Nebudeme diskutovat o emocích, těch VW moc nebudí, ale pokud přijde na tvrdá čísla, znamená dnes německých 300 koní mnohem více než 300 japonských, bohužel...
I když to technické parametry nenaznačují, Subaru je ve srovnání s Volkswagenem ve sprintu zcela nekonkurenceschopné. Svou roli tu sehrála o 85 kg větší hmotnost, ale podstatou jsou odlišné kvality motorů - 2,0 TSI už léta patří ke špičce mezi přeplňovanými čtyřválci, boxer Subaru nikoli
Zdroj: SubaruVideos@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:05 - M.Z.
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB