Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem

Když se na start sprintu postaví dva vozy s turbomotory o výkonu 300 koní, pohonem 4x4 a podobnou hmotností, čekáte jistě vyrovnaný souboj. Jednomu z motorů tady ale poněkud ujel vlak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem

25.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když se na start sprintu postaví dva vozy s turbomotory o výkonu 300 koní, pohonem 4x4 a podobnou hmotností, čekáte jistě vyrovnaný souboj. Jednomu z motorů tady ale poněkud ujel vlak.

Subaru zaspalo dobu. Auta s pověstí civilních rallye speciálů v jedno chvíli přestaly stíhat reagovat na vývoj konkurentů, kteří by si před pár lety ani nedovolili pomýšlet na souboj tváří v tvář. Teď v klidu přijede vrcholný model masového hatchbacku a ukáže záda kdysi respektovanému sportovnímu náčiní.

Obavy z případného měření sil na čtvrtmíli naznačil už náš někdejší test na letišti, kdy se japonská studnice řidičských emocí musela hodně snažit, aby uhájila svou pověst před mnohem slabší Octavií RS. Zklamaní fanoušci zažijí druhou ránu pod pás, protože tentokrát na start zavítala Impreza WRX STi z roku 2009 proti Golfu R před faceliftem.

Svého času by to byla jasná věc pro Subaru, ale doba se změnila. Evropský přeplňovaný dvoulitr roznese na kopytech Japonce, který se snaží stále pasovat do role tréninkového speciálu pro závodní jezdce. Početná základna vyznavačů Subaru Tecnica International tradičně nebude souhlasit, ale je potřeba si přiznat hořkou porážku.

Golf 7 R disponuje přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 221 kW (300 koní) a 380 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku putuje všechen výkon na obě nápravy, které dovedou zrychlovat na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Subaru si proti němu věřilo s 2,5litrovým turbo-boxerem o výkonu též 221 kW (300 koní) a 407 Nm. Přes šestistupňový manuál jde energie agregátu na všechna čtyři kola. Udávané zrychlení je 5,2 vteřiny, tedy o tři desetiny horší. To je nemilé, když máte objemnější motor, stejný maximální výkon, více točivého momentu a nikterak závratně vyšší hmotnost. Jenže realita je pro Subaru ještě mnohem horší.

Na uzavřené trati Golf ukázal, že se nebojí dunivého zvuku a mohutného nasávacího otvoru na přední kapotě. Vítěz s logem VW projel cíl v čase 11,61 sekundy rychlostí 188,5 km/h. Subaru dojelo v čase 13,99 sekundy rychlostí 160,4 km/h. To je obrovský rozdíl a nemalujte si, že by srovnání s novějším STi dopadlo lépe - i to jsme dříve několikrát testovali a slova „zůstanu svůj” z titulku jedné z recenzí pro něj platí v dobrém i zlém. Nebudeme diskutovat o emocích, těch VW moc nebudí, ale pokud přijde na tvrdá čísla, znamená dnes německých 300 koní mnohem více než 300 japonských, bohužel...


Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 1 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 01Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 2 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 02Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 3 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 03Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 4 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 04Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 5 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 05Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem - 6 - VW Golf R 2017 proti Subaru WRX STi 2009 sprint foto 06
I když to technické parametry nenaznačují, Subaru je ve srovnání s Volkswagenem ve sprintu zcela nekonkurenceschopné. Svou roli tu sehrála o 85 kg větší hmotnost, ale podstatou jsou odlišné kvality motorů - 2,0 TSI už léta patří ke špičce mezi přeplňovanými čtyřválci, boxer Subaru nikoli

Zdroj: SubaruVideos@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše