Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem
25.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se na start sprintu postaví dva vozy s turbomotory o výkonu 300 koní, pohonem 4x4 a podobnou hmotností, čekáte jistě vyrovnaný souboj. Jednomu z motorů tady ale poněkud ujel vlak.
Subaru zaspalo dobu. Auta s pověstí civilních rallye speciálů v jedno chvíli přestaly stíhat reagovat na vývoj konkurentů, kteří by si před pár lety ani nedovolili pomýšlet na souboj tváří v tvář. Teď v klidu přijede vrcholný model masového hatchbacku a ukáže záda kdysi respektovanému sportovnímu náčiní.
Obavy z případného měření sil na čtvrtmíli naznačil už náš někdejší test na letišti, kdy se japonská studnice řidičských emocí musela hodně snažit, aby uhájila svou pověst před mnohem slabší Octavií RS. Zklamaní fanoušci zažijí druhou ránu pod pás, protože tentokrát na start zavítala Impreza WRX STi z roku 2009 proti Golfu R před faceliftem.
Svého času by to byla jasná věc pro Subaru, ale doba se změnila. Evropský přeplňovaný dvoulitr roznese na kopytech Japonce, který se snaží stále pasovat do role tréninkového speciálu pro závodní jezdce. Početná základna vyznavačů Subaru Tecnica International tradičně nebude souhlasit, ale je potřeba si přiznat hořkou porážku.
Golf 7 R disponuje přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 221 kW (300 koní) a 380 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku putuje všechen výkon na obě nápravy, které dovedou zrychlovat na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Subaru si proti němu věřilo s 2,5litrovým turbo-boxerem o výkonu též 221 kW (300 koní) a 407 Nm. Přes šestistupňový manuál jde energie agregátu na všechna čtyři kola. Udávané zrychlení je 5,2 vteřiny, tedy o tři desetiny horší. To je nemilé, když máte objemnější motor, stejný maximální výkon, více točivého momentu a nikterak závratně vyšší hmotnost. Jenže realita je pro Subaru ještě mnohem horší.
Na uzavřené trati Golf ukázal, že se nebojí dunivého zvuku a mohutného nasávacího otvoru na přední kapotě. Vítěz s logem VW projel cíl v čase 11,61 sekundy rychlostí 188,5 km/h. Subaru dojelo v čase 13,99 sekundy rychlostí 160,4 km/h. To je obrovský rozdíl a nemalujte si, že by srovnání s novějším STi dopadlo lépe - i to jsme dříve několikrát testovali a slova „zůstanu svůj” z titulku jedné z recenzí pro něj platí v dobrém i zlém. Nebudeme diskutovat o emocích, těch VW moc nebudí, ale pokud přijde na tvrdá čísla, znamená dnes německých 300 koní mnohem více než 300 japonských, bohužel...
I když to technické parametry nenaznačují, Subaru je ve srovnání s Volkswagenem ve sprintu zcela nekonkurenceschopné. Svou roli tu sehrála o 85 kg větší hmotnost, ale podstatou jsou odlišné kvality motorů - 2,0 TSI už léta patří ke špičce mezi přeplňovanými čtyřválci, boxer Subaru nikoli
Zdroj: SubaruVideos@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před hodinou - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan