Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není to bizarní? Nejprodávanějším BMW řady 4 není ani kupé, ani kabriolet
27.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW stvořilo řadu 4, aby z nabídky trojky vyčlenilo kupé a kabriolet a nadělilo jim vlastní linii. Do té pak ale znovu pustilo „parazita”.
Zmatky v nabídce mnichovské automobilky snad již nemohou být větší. Ještě před pár lety přitom do sebe vše zapadalo. Pod názvem BMW 528i jste si kupříkladu kupovali sedan řady 5 osazený 2,8litrovým motorem. Dnes ovšem takové BMW 225xe iPerformance je pro značku netypickým MPV, které má pod kapotou přeplňovaný tříválec 1,5 l a elektromotorem. A to značka při uvedení řady 2 slibovala, že v jejím rámci bude nabízet jen kupátka a kabriolety.
Podobná situace zavládla i v rámci řady 4, tedy té, která vznikla původně též proto, aby oddělila od řady 3 kupé a kabriolet. Dnes je ale její nabídka též početnější a nejprodávanějším modelem tu není ani kupé, ani kabriolet. Špičkou co do prodejů se stala řada 4 Gran Coupe, tedy čtyřdvířko, vlastně dokonce pětidvířko, neboť nejde o klasický sedan, ale liftback s kompletně výklopnou zádí.
V rámci globálních registrací na Gran Coupe připadá 54 procent veškerých registrací v rámci řady 4, na kupé a kabriolet zbývá 46 %. Je to sice paradox, ale nemalý zájem liftback má svou logiku. Gran Coupe na jednu stranu je mnohem praktičtější než dvoudveřoví sourozenci, objemem zavazadlového prostoru dokonce překonává i klasický sedan řady 3, který překonává i vzhledem.
Hlavně ten umožňuje automobilce, aby si za BMW 4 Gran Coupe účtovala více peněz než za sedan řady 3. Varianta 320i disponující dvoulitrem (zde kupodivu označení motoru souhlasí) o výkonu 184 koní stojí 951 600 Kč. Za 420i Gran Coupe s toutéž pohonnou jednotkou ovšem dáte o 85 tisíc korun víc. Je na tom patrné, že image kupé stále táhne, i když lidé dostanou spíše něco jako bavorskou Škodu Octavia. V trochu stylovějším a prestižnějším balení, pochopitelně...
BMW 4 Gran Coupe je nejprodávanějším modelem čtyřkové řady. Při pohledu na jeho klady se tomu nedivíme, zaráží však spíše jeho označení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva