Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není to bizarní? Nejprodávanějším BMW řady 4 není ani kupé, ani kabriolet
27.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW stvořilo řadu 4, aby z nabídky trojky vyčlenilo kupé a kabriolet a nadělilo jim vlastní linii. Do té pak ale znovu pustilo „parazita”.
Zmatky v nabídce mnichovské automobilky snad již nemohou být větší. Ještě před pár lety přitom do sebe vše zapadalo. Pod názvem BMW 528i jste si kupříkladu kupovali sedan řady 5 osazený 2,8litrovým motorem. Dnes ovšem takové BMW 225xe iPerformance je pro značku netypickým MPV, které má pod kapotou přeplňovaný tříválec 1,5 l a elektromotorem. A to značka při uvedení řady 2 slibovala, že v jejím rámci bude nabízet jen kupátka a kabriolety.
Podobná situace zavládla i v rámci řady 4, tedy té, která vznikla původně též proto, aby oddělila od řady 3 kupé a kabriolet. Dnes je ale její nabídka též početnější a nejprodávanějším modelem tu není ani kupé, ani kabriolet. Špičkou co do prodejů se stala řada 4 Gran Coupe, tedy čtyřdvířko, vlastně dokonce pětidvířko, neboť nejde o klasický sedan, ale liftback s kompletně výklopnou zádí.
V rámci globálních registrací na Gran Coupe připadá 54 procent veškerých registrací v rámci řady 4, na kupé a kabriolet zbývá 46 %. Je to sice paradox, ale nemalý zájem liftback má svou logiku. Gran Coupe na jednu stranu je mnohem praktičtější než dvoudveřoví sourozenci, objemem zavazadlového prostoru dokonce překonává i klasický sedan řady 3, který překonává i vzhledem.
Hlavně ten umožňuje automobilce, aby si za BMW 4 Gran Coupe účtovala více peněz než za sedan řady 3. Varianta 320i disponující dvoulitrem (zde kupodivu označení motoru souhlasí) o výkonu 184 koní stojí 951 600 Kč. Za 420i Gran Coupe s toutéž pohonnou jednotkou ovšem dáte o 85 tisíc korun víc. Je na tom patrné, že image kupé stále táhne, i když lidé dostanou spíše něco jako bavorskou Škodu Octavia. V trochu stylovějším a prestižnějším balení, pochopitelně...
BMW 4 Gran Coupe je nejprodávanějším modelem čtyřkové řady. Při pohledu na jeho klady se tomu nedivíme, zaráží však spíše jeho označení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda