Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě
3.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Něčeho se držte, jsme svědky události, kterou poslední generace zažily jen párkrát za život. A je možné, že ji znovu jen tak nezažijí.
Je to něco jako vidět na vlastní oči Halleyovu kometu, která se k zemi přiblíží jednou za tři čtvrtě století. Dobře, žertujeme, ale ne zase tak moc - píše se rok 2017 a VW Golf nebyl nejprodávanějším autem Evropy alespoň v rámci jednoho kalendářního měsíce naposledy v roce 2010. Halleyova kometa se zemi přiblížila naposledy v roce 1986 - to už není zase takový rozdíl.
Velký rozdíl je ale v tom, že zatímco ona slavná kometa bude znovu „poblíž” země v roce 2061, Golf o svou pozici jedničky přišel právě teď. Je to nevídaná věc, která se mu opravdu nestává - za celou dobu od chvíle, kdy se propracoval na pozici nejprodávanějšího vozu starého kontinentu, jej v ročních statistikách porazilo pouhých pět aut. Ford si neříkalo ani jedno, aktuální pokořitel ikonického Volkswagenu se ale jmenuje právě tak.
Už v březnu jsme se ptali, jestli VW Golf neztrácí půdu pod nohama a teď je jasné, že je ztratil. Podle dat společnosti JATO Dynamics bylo v dubnu v Evropě prodáno 46 795 Golfů, o něco více, 47 263 zákazníků, si ale našel Ford Fiesta. Velkou změnu v zákaznických preferencích to ale nutně nereflektuje - Golf trápí pomalý příchod faceliftovaného provedení k dealerům, Fiesta ale z opaku profituje a doprodává se za zvýhodněné ceny ve své předchozí generaci.
„To je důvod, proč postavení Fiesty před Golfem může být jen momentální výkyv,” říká automobilový analytik Felipe Munoz a dodává, že jakmile bude mít VW za sebou mezigenerační obměnu Golfu i z hlediska zásobení dealerů auty, pravděpodobně si znovu vezme „své” první místo. Přesto nyní bude pro Golf obhájení jeho pozic těžší, než po několik posledních dekád - vůz je výjimečně populární s dieselovými motory, které teď nejsou na koni. Lidé navíc stále více favorizují SUV před klasickými karosářskými verzemi a i vnitřní konkurence tohoto typu přímo u VW je pro Golf stále větší.
Tak uvidíme, jak se vše bude vyvíjet dál. Možná tahle automobilová Halleyova kometa znovu přiletí co nevidět...
Faceliftovaný Golf (zde ve verzi GTI) je zase o něco atraktivnější nabídkou. VW má ale problém dostat na trh dostatečné množství aut, dostatečně rychle. I později ale jeho pozice může být oslabena následky Dieselgate a pokračujícím rozmachem SUV
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis