Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě
3.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Něčeho se držte, jsme svědky události, kterou poslední generace zažily jen párkrát za život. A je možné, že ji znovu jen tak nezažijí.
Je to něco jako vidět na vlastní oči Halleyovu kometu, která se k zemi přiblíží jednou za tři čtvrtě století. Dobře, žertujeme, ale ne zase tak moc - píše se rok 2017 a VW Golf nebyl nejprodávanějším autem Evropy alespoň v rámci jednoho kalendářního měsíce naposledy v roce 2010. Halleyova kometa se zemi přiblížila naposledy v roce 1986 - to už není zase takový rozdíl.
Velký rozdíl je ale v tom, že zatímco ona slavná kometa bude znovu „poblíž” země v roce 2061, Golf o svou pozici jedničky přišel právě teď. Je to nevídaná věc, která se mu opravdu nestává - za celou dobu od chvíle, kdy se propracoval na pozici nejprodávanějšího vozu starého kontinentu, jej v ročních statistikách porazilo pouhých pět aut. Ford si neříkalo ani jedno, aktuální pokořitel ikonického Volkswagenu se ale jmenuje právě tak.
Už v březnu jsme se ptali, jestli VW Golf neztrácí půdu pod nohama a teď je jasné, že je ztratil. Podle dat společnosti JATO Dynamics bylo v dubnu v Evropě prodáno 46 795 Golfů, o něco více, 47 263 zákazníků, si ale našel Ford Fiesta. Velkou změnu v zákaznických preferencích to ale nutně nereflektuje - Golf trápí pomalý příchod faceliftovaného provedení k dealerům, Fiesta ale z opaku profituje a doprodává se za zvýhodněné ceny ve své předchozí generaci.
„To je důvod, proč postavení Fiesty před Golfem může být jen momentální výkyv,” říká automobilový analytik Felipe Munoz a dodává, že jakmile bude mít VW za sebou mezigenerační obměnu Golfu i z hlediska zásobení dealerů auty, pravděpodobně si znovu vezme „své” první místo. Přesto nyní bude pro Golf obhájení jeho pozic těžší, než po několik posledních dekád - vůz je výjimečně populární s dieselovými motory, které teď nejsou na koni. Lidé navíc stále více favorizují SUV před klasickými karosářskými verzemi a i vnitřní konkurence tohoto typu přímo u VW je pro Golf stále větší.
Tak uvidíme, jak se vše bude vyvíjet dál. Možná tahle automobilová Halleyova kometa znovu přiletí co nevidět...
Faceliftovaný Golf (zde ve verzi GTI) je zase o něco atraktivnější nabídkou. VW má ale problém dostat na trh dostatečné množství aut, dostatečně rychle. I později ale jeho pozice může být oslabena následky Dieselgate a pokračujícím rozmachem SUV
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda