Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW
20.9.2019 | Petr Prokopec
Za normálních okolností by to byl jen hloupý nálepkový tuning. V tomto případě jde ale více než o cokoli jiného o pokus uvést věci na pravou míru.
Toyota Supra páté generace je bezesporu jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek posledních měsíců. Nikoliv však proto, že by oslňovala čarokrásným designem či dechberoucí jízdní dynamikou. Stojí za tím především ta skutečnost, že Japonci se při vývoji spojili s BMW. Kdyby přitom šli cestou Fiatu, který kabriolet 124 Spider postavený na bázi Mazdy MX-5 osadil vlastní pohonnou jednotkou, nejspíše by kritika nebyla tak enormní. Jenže Toyota svou invenci značně upozadila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že slavný návrat po takřka dvou dekádách nedopadl tak úplně dle japonských představ. Zvláště když publikum musí počítat ještě s tou skutečností, že nová Supra se nevyrábí v Zemi vycházejícího slunce. Místo toho má produkci v Rakousku na starosti firma Magna Steyr, která rovněž montuje i BMW Z4. Pátá generace kultovního kupé je tak spíše zástupem evropské automobilové produkce než novodobou japonskou pýchou.
Tuto skutečnost se Toyotě nyní rozhodl dát „sežrat“ jeden z majitelů. Bíle lakované kupé totiž upravil tak, aby odpovídalo zbytku jeho vozového parku, který je tvořen mnichovskými modely. Supra se tak dočkala vpředu i vzadu loga BMW, přičemž to ani nepůsobí moc nepatřičně. Jakkoliv je ale třeba dodat, že proměna v typicky německý produkt není úplná, neboť na přídi chybí čelní ledvinky. Ty by přitom s ohledem na současnou módu značky musely zcela vyplnit prostor mezi světly, přinejmenším.
Lze pak jen dodat, že tato nevraživost nejspíše bude pokračovat i ve chvíli, kdy se tuningovým firmám povede z agregátu BMW vydolovat více než tisíc koní, jako tomu bylo u legendárního agregátu 2JZ předchozí generace. Ten ovšem byl japonského původu, mimo to měl vůz i svůj vlastní interiér, a nikoliv další vykradení mnichovských skladů. Něco takového totiž tolerují mainstreamoví zákazníci, nikoliv ale fajnšmekři sahající hluboko do kapsy.
Nová Toyota Supra se dočkala log BMW, nyní tak lépe zapadá do mnichovského vozového parku svého majitele
Zdroj: 1320video@Instagram
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 51 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch