Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW

Za normálních okolností by to byl jen hloupý nálepkový tuning. V tomto případě jde ale více než o cokoli jiného o pokus uvést věci na pravou míru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW

20.9.2019 | Petr Prokopec

Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za normálních okolností by to byl jen hloupý nálepkový tuning. V tomto případě jde ale více než o cokoli jiného o pokus uvést věci na pravou míru.

Toyota Supra páté generace je bezesporu jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek posledních měsíců. Nikoliv však proto, že by oslňovala čarokrásným designem či dechberoucí jízdní dynamikou. Stojí za tím především ta skutečnost, že Japonci se při vývoji spojili s BMW. Kdyby přitom šli cestou Fiatu, který kabriolet 124 Spider postavený na bázi Mazdy MX-5 osadil vlastní pohonnou jednotkou, nejspíše by kritika nebyla tak enormní. Jenže Toyota svou invenci značně upozadila.

Ve výsledku tedy není překvapivé, že slavný návrat po takřka dvou dekádách nedopadl tak úplně dle japonských představ. Zvláště když publikum musí počítat ještě s tou skutečností, že nová Supra se nevyrábí v Zemi vycházejícího slunce. Místo toho má produkci v Rakousku na starosti firma Magna Steyr, která rovněž montuje i BMW Z4. Pátá generace kultovního kupé je tak spíše zástupem evropské automobilové produkce než novodobou japonskou pýchou.

Tuto skutečnost se Toyotě nyní rozhodl dát „sežrat“ jeden z majitelů. Bíle lakované kupé totiž upravil tak, aby odpovídalo zbytku jeho vozového parku, který je tvořen mnichovskými modely. Supra se tak dočkala vpředu i vzadu loga BMW, přičemž to ani nepůsobí moc nepatřičně. Jakkoliv je ale třeba dodat, že proměna v typicky německý produkt není úplná, neboť na přídi chybí čelní ledvinky. Ty by přitom s ohledem na současnou módu značky musely zcela vyplnit prostor mezi světly, přinejmenším.

Lze pak jen dodat, že tato nevraživost nejspíše bude pokračovat i ve chvíli, kdy se tuningovým firmám povede z agregátu BMW vydolovat více než tisíc koní, jako tomu bylo u legendárního agregátu 2JZ předchozí generace. Ten ovšem byl japonského původu, mimo to měl vůz i svůj vlastní interiér, a nikoliv další vykradení mnichovských skladů. Něco takového totiž tolerují mainstreamoví zákazníci, nikoliv ale fajnšmekři sahající hluboko do kapsy.


Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW - 1 - Toyota Supra 2019 s logy BMW 01Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW - 2 - Toyota Supra 2019 s logy BMW 02Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW - 3 - Toyota Supra 2019 s logy BMW 03Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW - 4 - Toyota Supra 2019 s logy BMW 04
Nová Toyota Supra se dočkala log BMW, nyní tak lépe zapadá do mnichovského vozového parku svého majitele

Zdroj: 1320video@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.