Nezapomeňte: na Nordschleife to za mokra opravdu hodně klouže (videa)

Severní smyčka Nürburgingu je záludným místem za jakýchkoli podmínek, za mokra to ale platí dvojnásob. Tamní asfalt se za deště mění v něco jako led.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nezapomeňte: na Nordschleife to za mokra opravdu hodně klouže (videa)

30.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nezapomeňte: na Nordschleife to za mokra opravdu hodně klouže (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Severní smyčka Nürburgingu je záludným místem za jakýchkoli podmínek, za mokra to ale platí dvojnásob. Tamní asfalt se za deště mění v něco jako led.

V mnoha našich článcích o Severní smyčce německého Nürburgringu už padlo, že jde patrně o nejnáročnější okruh světa. Relativně úzká trať linoucí se mnoha slepými zatáčkami a horizonty s minimálními únikovými zónami by nedávala kůži lacino, ani kdyby měřila 5 kilometrů, jenže ona měří přes 20. K řadě neznámých plynoucích už z jejího profilu se tak přidává ještě věčně proměnlivé počasí pohoří Eifel, které vám dovolí prožít „quattro stagioni”, i když si k obědu nedáte pizzu. Jenže ani tím její úskalí nekončí.

Povrch trati není obecně bůhvíjak kvalitní, potíž je ale hlavně v tom, že je stejně proměnlivý jako ono počasí. Na dvacetikilometrové štrece poznáte několik různých asfaltů a minimálně ten v její první třetině za mokra neskutečně klouže. Z mnoha „mokrých videí” ze Smyčky budete mít pocit, že řidič je snad ta největší lopata pod sluncem, on ale přitom jemně (jinak to ani nejde) balancuje na hranici přilnavosti v relativně nízké rychlosti. První zatáčky Nordschleife jsou za mokra, zvláště pak na studených pneumatikách, skoro jako led a běda tomu, kdo si toho není vědom předem.

I proto vám dnes nabízíme hned několik videí z posledních týdnů a měsíců, která zachycují nehody na tomto okruhu právě za mokrého počasí. Jsou to někdy tvrdé karamboly, pokud ale víme, při žádném z nich se nikomu nic vážného nestalo, pokud tedy za „někoho” nepovažujete auto. Dobrá příležitost poučit se z cizích chyb a vrýt si ještě lépe do hlavy - na mokra na Nordschleife raději třikrát měřit a pak teprve řezat, k nehodě je vždy jen krůček...

Zdroj: Carscoops

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše