Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu

Obliba dieselů ze známých příčin míří ke dnu a jejich pád jen stěží něco zastaví. Přitom stále neexistuje jiný pohon, který by dokázal nabídnout stejnou kombinaci vlastností, jak krásně ukazuje nový Mercedes CLS 400d .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu

9.8.2018 | Petr Prokopec

Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obliba dieselů ze známých příčin míří ke dnu a jejich pád jen stěží něco zastaví. Přitom stále neexistuje jiný pohon, který by dokázal nabídnout stejnou kombinaci vlastností, jak krásně ukazuje nový Mercedes CLS 400d .

Je to jen pár hodin, co jsme byli nuceni konstatovat, že láska Čechů k dieselům je asi definitivně minulostí. Na trhu ojetin stále hrají prim, v případě nových aut se ale jejich obliba meziročně propadla skoro o třetinu a je zřejmě jen otázkou času, než se tento trend projeví i jinde. Důvody jsou známé a jistě se najdou tací, kteří nad tímto výsledkem zaplesají. Přesto si dovolíme položit otázku, zda diesely náhodou nezatracujeme úplně zbytečně jen proto, že je to zrovna módní.

Na trh totiž zamířily nové motory, jejichž vývoj začal ještě v době, kdy o možném naftovém skandálu Volkswagenu mohlo tušit jen pár lidí ve Wolfsburgu. Právě ty se chlubí skutečně čistým provozem, který navíc dále dokáží kombinovat s vysokým výkonem, nízkou spotřebou a také decentním zvukovým projevem. A dnes vám v akci ukážeme agregát, který je mezi těmito novinkami naprostou špičkou.

Řeč je o třílitrové jednotce z dílen Mercedesu, kterou bychom ovšem měli titulovat spíše jako 2,9litrovou - objem motoru totiž činí 2 925 kubických centimetrů. Tuto záležitost ale ponechme stranou, místo toho se raději zaměřme na samotný motor a jeho nasazení pod kapotou Mercedesu CLS 400d. V tom produkuje 340 koní a 700 Nm, což z něj činí nejsilnější produkční diesel v historii automobilky.

Stejný výkon a točivý moment nabízí také v třídě S, ta je ovšem těžší. Všechny ostatní modely Mercedesu pak končí s výkonem pod touto laťkou, CLS 400d tedy aktuálně je nejrychlejším dieselovým vozem třícípé hvězdy, když by stovku měl zvládnout za rovných 5 sekund. To je vskutku působivé na vůz, který si má průměrně říci o 5,7 l/100 km nafty, tedy alespoň na papíře.

I v praxi dokáže předvádět velmi zajímavé věci, jak vám nejlépe ukáže video níže. Stovky na něm CLS dosáhne asi za 5,3 sekundy a po překročení stovkové mety jako by ještě chytil druhý dech. Na stošedesátce je za nějakých 12 sekund, dvoustovku pak na tachometru má pod 20 s a maximálních 250 km/h dosáhne za méně než 40 sekund. To všechno za sotva znatelného zvuku a dojezdu okolo 800 km na asi 80 % paliva v nádrži. Není to zajímavé a s jiným druhem pohonu stále neopakovatelné?


Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu - 1 - Mercedes-Benz CLS 400d 2018 sprint videoscreen 01Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu - 2 - Mercedes-Benz CLS 400d 2018 sprint videoscreen 02Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu - 3 - Mercedes-Benz CLS 400d 2018 sprint videoscreen 03Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu - 4 - Mercedes-Benz CLS 400d 2018 sprint videoscreen 04
Mercedes CLS 400d dokazuje, že diesely rozhodně ještě nejsou za zenitem, nezájem lidí je ale beztak může pohřbít

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše