Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nezatracujeme diesely zbytečně? Tohle umí nejnovější a nejsilnější nafťák Mercedesu
9.8.2018 | Petr Prokopec
Obliba dieselů ze známých příčin míří ke dnu a jejich pád jen stěží něco zastaví. Přitom stále neexistuje jiný pohon, který by dokázal nabídnout stejnou kombinaci vlastností, jak krásně ukazuje nový Mercedes CLS 400d .
Je to jen pár hodin, co jsme byli nuceni konstatovat, že láska Čechů k dieselům je asi definitivně minulostí. Na trhu ojetin stále hrají prim, v případě nových aut se ale jejich obliba meziročně propadla skoro o třetinu a je zřejmě jen otázkou času, než se tento trend projeví i jinde. Důvody jsou známé a jistě se najdou tací, kteří nad tímto výsledkem zaplesají. Přesto si dovolíme položit otázku, zda diesely náhodou nezatracujeme úplně zbytečně jen proto, že je to zrovna módní.
Na trh totiž zamířily nové motory, jejichž vývoj začal ještě v době, kdy o možném naftovém skandálu Volkswagenu mohlo tušit jen pár lidí ve Wolfsburgu. Právě ty se chlubí skutečně čistým provozem, který navíc dále dokáží kombinovat s vysokým výkonem, nízkou spotřebou a také decentním zvukovým projevem. A dnes vám v akci ukážeme agregát, který je mezi těmito novinkami naprostou špičkou.
Řeč je o třílitrové jednotce z dílen Mercedesu, kterou bychom ovšem měli titulovat spíše jako 2,9litrovou - objem motoru totiž činí 2 925 kubických centimetrů. Tuto záležitost ale ponechme stranou, místo toho se raději zaměřme na samotný motor a jeho nasazení pod kapotou Mercedesu CLS 400d. V tom produkuje 340 koní a 700 Nm, což z něj činí nejsilnější produkční diesel v historii automobilky.
Stejný výkon a točivý moment nabízí také v třídě S, ta je ovšem těžší. Všechny ostatní modely Mercedesu pak končí s výkonem pod touto laťkou, CLS 400d tedy aktuálně je nejrychlejším dieselovým vozem třícípé hvězdy, když by stovku měl zvládnout za rovných 5 sekund. To je vskutku působivé na vůz, který si má průměrně říci o 5,7 l/100 km nafty, tedy alespoň na papíře.
I v praxi dokáže předvádět velmi zajímavé věci, jak vám nejlépe ukáže video níže. Stovky na něm CLS dosáhne asi za 5,3 sekundy a po překročení stovkové mety jako by ještě chytil druhý dech. Na stošedesátce je za nějakých 12 sekund, dvoustovku pak na tachometru má pod 20 s a maximálních 250 km/h dosáhne za méně než 40 sekund. To všechno za sotva znatelného zvuku a dojezdu okolo 800 km na asi 80 % paliva v nádrži. Není to zajímavé a s jiným druhem pohonu stále neopakovatelné?
Mercedes CLS 400d dokazuje, že diesely rozhodně ještě nejsou za zenitem, nezájem lidí je ale beztak může pohřbít
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan